Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Gonzalez schreef:Je kan ze ook bij een goed schoenmaker laten oprekken, zodat de schacht wat wijder wordt.
Van een rist wordt volgens mij je laars nier breder, alleen het aan- en uittrekken wordt makkelijker!
gigil schreef:Zou ze eerst laten oprekken. Je kan er altijd nog een rits in laten zetten. Bij het oprekken worden ze ook 1 of 2 centimeter breder. Het duurt geloof ik 3 of 5 dagen en het kost ook niet zo duur
suleilitha schreef:Van rondspringen gaan je laarzen wel kapot op den duur. Tegen de stugheid: goed in de olie zetten, net zo vaak tot de olie helemaal door het leer is heengedrongen.Tja en als we het over mooi hebben. ik heb verschillende laarzen gezien waar later elastiek was ingezet, een rits valt veel minder op.
femmefatale1 schreef:suleilitha schreef:Van rondspringen gaan je laarzen wel kapot op den duur. Tegen de stugheid: goed in de olie zetten, net zo vaak tot de olie helemaal door het leer is heengedrongen.Tja en als we het over mooi hebben. ik heb verschillende laarzen gezien waar later elastiek was ingezet, een rits valt veel minder op.
Dat moet je dus niet doen!
Je hebt grote kans dat je binnenvoering los gaat laten, en als je dan je laars aan trekt met laarzentrekkers trek je de voering los.. zo ook met het uit trekken van de laars..
Ik heb het zelf ook ooit gedaan, laars was idd erg soepel geworden, maar de binnenvoering kwam los.
Na navraag blijkt dat een hoop lijmsoorten hier niet tegen kunnen, deze lijm lost op icm olie.... dus je bent gewaarschuwd!
Persoonlijk zou ik voor oprekken gaan, of een rits..