Ervaringen rectiligne rijlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Ervaringen rectiligne rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 13:08

Hoi,

Ik wil misschien dit merk laarzen aanschaffen. Nu hoor ik graag jullie ervaringen erover. Bestaat deze laars ook zonder rits?

Anoniem

Re: Ervaringen rectiligne rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:11

Ik had deze laarzen met veter en rits. Zijn nu ong. 4 jaar oud en zien er nog steeds prima uit. Had ze elke dag aan. Zitten heerlijk. Weet niet of je ze ook kunt krijgen zonder rits. Verder moet je ze gewoon goed onderhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:19

Ik heb ook laarzen van Rectiligne, model Palm beach. Die zijn alleen met rits (zonder veter). Ik vind ze erg fijn zitten. Heb ze niet hoeven inlopen, kon er zo mee wegrijden. Ze hebben ook modellen zonder rits, maar persoonlijk vind ik de rits juist heel erg fijn voor het aan en uit doen van de laarzen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 21:26

Wat kosten ze?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:26

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:29

jazeker zijn ze er zonder rits.
Er is een goedkoop model zonder voering maar die zou ik niet nemen. Ze hebben ook standaard laarzen, dus met voering.
Ik heb maatwerk met rits. Ze waren meteen vanaf het begin al heerlijk soepel, lang zo stug niet als andere merken. en de prijs viel heel erg mee! Destijds 500 gulden, maar dat zal nu wel duurder zijn. Gezien mijn slordigheid heb ik wel voor rubberen zolen gekozen. Ik heb ze al een aantal jaren en ze bevallen goed, maar ik gebruik ze weinig. De ritsen zijn inmiddels wel vervangen.
Destijds was de levertijd wel heel erg lang.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:31

op rijlaarzen.nl zijn de laarzen overigens niet goedkoop hoor, de goedkoopste modellen staan hier niet op. Er zijn wat outdoorlaarzen onder de 200 euro, maar verder zitten ze er ver boven.
Rectiligne is dus te vergelijken met Petrie en Konigs en Cavallo.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:33

Ik heb ook Rectilignes gehad, heb ze tweedehands gekocht en zelf 3 jaar gebruikt en zagen er nog als nieuw uit! Helaas was ik er uitgegroeid en heb ik er iemand anders dolblij mee kunnen maken. Superkwaliteit, echt een aanrader. Sinds vandaag heb ik Derby's, ben erg benieuwd hoe deze me gaan bevallen. Lachen

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:42

Houd er rekening mee dat dat prijs ook de kwaliteit mede bepaald. De goedkopere Rectiligne laarzen zijn niet te vergelijken met de duurdere varianten.
Ik heb ook de Rectiligne Wien, echte dressuur laarzen, helaas wat te kort en met iets te wijde enkel gekocht (twijfelde om op maat te laten maken maar niet gedaan voor die 2 cm. achteraf stom.), maar enorm sterke laars, heel vormvast en blijft mooi.

En nu zou ik dus wel graag nieuwe laarzen willen alleen zijn deze nog lange niet 'op' Boos!

Haha!

miamivice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:44

Ik ben ook zeer tevreden over mijn laarzen die ik al 3.5 jaar heb.
Ik heb model arcachon (springlaars) en die is gemaakt van kalfsleer. Nooit problemen gehad met inlopen/inrijden. Ik vind het super kwaliteit.

tiffiepiffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 07:58

Ik heb ze gehad maar ik vond de kwaliteit niet super, ze werden heel slap en de zolen en rits moest ik om de haverklap vernieuwen.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:08

Ik heb ze ook gehad, met rits. Ik heb er volgens mij 3 jaar mee gereden, eerst was de ene rits al kapot gegaan en toen ook de andere. Tijdens het rijden zakte de ritsen ook steeds af. De kwaliteit van het leer vond ik prima en ze zaten ook erg lekker. Die van mij waren trouwens niet duur, 170 euro ofzo...

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 23:28

Ik had de goedkoperen.. En die waren een ramp. Had ze dan ook voor tijdelijk want ze waren ook echt de verkeerde maten. Binnin no-time ging het leer ervan af en nu zijn het speeltjes voor de honden. Maar dat is nou het risico met de goedkoperen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 08:39

Heeft iemand een plaatje van die goedkopere? Ik heb al gezocht, maar kan het niet vinden. Wil ze vergelijken met de duurdere.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 08:47

Ik heb de goedkopere gehad (varkensleer met coating) waarvan dus de coating steeds los liet. Paar keer terug gegaan naar de fabriek.

Daarna heb ik de Maryland gehad (kalfsleer) met rits en veter. De rits was al snel kapot, ook de binnenkant van mn kuit was binnen no time helemaal beige. Verder wel erge fijne laarzen om te dragen.