Het scheren van een pony.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

soenylover

Het scheren van een pony.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 19:58

Hallo allemaal.

Ik heb sins kort een pony gekregen.
Ik heb hem lekker onderzocht en het valt me op dat ze zo'n dikke winter vacht heeft.
vooral bij de hals is het supper dik, bijhalve onder het dek.
Ik had zitten denken om haar te scheren, is dit handig.
Het gaat om een d pony van 1,40 meter schofthoogste.
Ze heeft altijd een dek opgehad in de winter.
Ik heb eens zitten kijken in boeken voor scheren en ik zat te denken aan het deken proces.
Dat is een het paard scheren waar de deken oplicht.
Maar eigelijk is dat niet zo handig omdat ze eigelijk onder d'r deken een goede korte vacht heeft.
Daarom wist ik niet ofdat ik tussen een hals proces of een deken proces moest kiezen.
Als ik een hals proces zou kiezen, zou ik dan een hals stuk er bij moeten kopen, zodat hij het niet koud krijgt, of iets anders?
En nog iets, kun je je pony ook in de zomer scheren, zodat hij misschien in de winter wat kortere haren heeft?

Met veel paarden groetjes en lekkere natte likjes van me pony Vingers aflikken

staljody

Re: Het scheren van een pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:03

Hallo,

Je kuny beter geen deken met hals doen dan gaan de manen helemaal kapot! en dat is ook een beetje jammer. het zou wel kunnen dat je het bijv. na het rijden even doet tot dat dei pony helemaal uit gezweet is dat je dan het hals stuk er omweg haalt. zo doe ik het namelijk. maar het helpt niet zoveel hoor dekens op om de haren korter te houden. dan zou ik em ook nog even laten scheren maar dan wel meerdere dekens op doen.

Groetjes Jody

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:28

De pony scheren in de zomer lijkt me niet handig, je scheert dan zijn bescherming weg en ik neem aan dat ze dan lekker buiten lopen. Als je gewoon op tijd begint met een deken, dan wordt zijn vacht niet lang en dan kun je hem scheren.

Ik zit zelf niet zo in het scheren, maar ik weet niet of het verstandig is om nu nog te gaan scheren.

soenylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 16:31

Allemaal al heel erg bedankt, met deze info men ik een grote stap vooruit
Bedankt!!! Haha!

soenylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 16:19

jha maar ik heb het over de hals daar is het een oerwoud1

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 17:00

Helemaal niet scheren, gewoon even gedult hebben, dan valt het haar er vanzelf af Lachen

Scheren in de zomer heeft geen invloed op de wintervacht, de vacht vernieuwd zich helemaal.

Begin aan het eind van de zomer op tijd met dekens. Ik begin altijd rond half augustus al. Dan heb je de meeste kans dat je het haar een beetje in toom houdt

Veel plezier met je pony!