Trekauto op LPG?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

martinev

Trekauto op LPG?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 19:24

In mijn zoektocht naar een auto om mijn trailer te kunnen trekken kwam ik een interessante auto tegen. Het is een Grand Vitara 2.0 liter, 5-deurs. Deze auto rijdt op LPG. Op zich heel gunstig doordat het qua brandstofprijzen erg voordelig is. De wegenbelasting is wel wat duurder, maar dat valt me nog heel erg mee.

Nu vraag ik me af of er mensen zijn die een trailer trekken met een auto die op LPG loopt.
Neemt de trekkracht niet af, in vergelijking met een benzinemotor?
Heb je extra onderhoud aan de motor, die je bij een benzinemotor minder hebt?

Alvast bedankt, ben benieuwd!

Kabouterdans

Re: Trekauto op LPG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:21

Is niet gunstig voor je kleppen, even navraag gedaan.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 21:43

Ok, dank je!

Begreep inderdaad al dat de kleppen bij een LPG auto vaker vervangen moeten worden. Maar dat is dus nog sneller als de auto veel trekt? Of bedoel je dat LPG rijden überhaupt niet gunstig is voor je kleppen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 23:58

levi schreef:
Is niet gunstig voor je kleppen, even navraag gedaan.

Verward Verward Hoe vaak zouden die kleppen dan kapot gaan??
Ik heb hier een V8 met 270.000km op de klok, alles LPG, en dat blok loopt als een tierelier, nooit problemen mee gehad die LPG-gerelateerd waren.
Het is meer een punt dat motoren niet goed worden afgesteld op LPG, omdat er nu eenmaal niet veel lieden weten hoe het ECHT hoort. DAT is de oorzaak van de meeste LPG-ellende.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 00:55

Ik heb een Terios op LPG, gaat prima, ook met trailer!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:38

Mijn vriend trekt onze trailer ook met zijn LPG-Legacy. (Is dan wel trekauto van het jaar Tong uitsteken )

Hoeveel je vermogen je wint of verliest door het gebruik van LPG heeft niks te maken met het LPG zelf, maar met het systeem, bijv. G3 (maar er zijn alweer nieuwere).
Bij G3 betaal je nog maar een klein beetje meer met wegenbelasting, maar het verschilo is niet meer zoals eerst.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:43

Judje schreef:
Mijn vriend trekt onze trailer ook met zijn LPG-Legacy. (Is dan wel trekauto van het jaar Tong uitsteken )

Hoeveel je vermogen je wint of verliest door het gebruik van LPG heeft niks te maken met het LPG zelf, maar met het systeem, bijv. G3 (maar er zijn alweer nieuwere).
Bij G3 betaal je nog maar een klein beetje meer met wegenbelasting, maar het verschilo is niet meer zoals eerst.

Niveau van Diesel, zelfs iets lager, om precies te zijn.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:44

Wij trekken onze trailer ook op LPG. We hebben een Mazda.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:47

heb ook een op lpg gehad trekkracht vermindert iets of wat maar op het harde merk je er niks van het is meer in blubber enzo maar ik had hem op benzinne staan als de trailer erachter zat en lekker op lpg gewoon zo....... ik neem aan dat je niet elke dag met trailer rij wel ??? Haha!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:33

ikke schreef:
Judje schreef:

Niveau van Diesel, zelfs iets lager, om precies te zijn.

Oh, mijn vriend betaald volgens mij nog wel iets meer dan normaal, maar dat kan ik fout hebben.
Zijn het niet de nog nieuwere varianten, die goedkoper zijn?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:01

Judje schreef:
Oh, mijn vriend betaald volgens mij nog wel iets meer dan normaal, maar dat kan ik fout hebben.
Zijn het niet de nog nieuwere varianten, die goedkoper zijn?

Nope, vanaf G3 geldt het lagere tarief; zie www.belastingdienst.nl

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 17:10

Dank jullie voor de reacties! Ik heb inmiddels besloten het toch maar niet te doen. Na wat rekenen bleek ik toch echt te weinig kilometers per maand te maken om het voordeel eruit te halen. Ga nu maar weer verder zoeken naar een goede tweedehands met die alleen op benzine rijdt.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 17:13

Dan heb je waarscheinlijk gewoon lpg en geen geen g3 want daar zit het belastingverschil in!!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:31

Ik heb een Ford Maverick, ik heb daar al snel een G3-installatie in laten zetten. Qua trekkracht is hij maar weinig achteruit gegaan.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 20:31

Bedankt voor de reacties allemaal. Ik heb vandaag een Grand Vitara op benzine gekocht. Echt een supermooie auto, ben helemaal blij!