Bixie-wedstrijd organisatie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Bixie-wedstrijd organisatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 14:11

Mijn vereniging organiseert sinds dit jaar ook Bixie-wedstrijden. Hartstikke leuk maar veel weten wij (de organisatie) er nog niet vanaf. Op internet kan ik ook niet veel vinden. Daarom heb ik wat vragen waarvan ik hoop dat jullie er het antwoord op weten. Nou hier komen ze:

# We weten al dat je een Bixie-startkaart moet hebben om te mogen starten maar werkt dit ong. hetzelfde als met de KNHS-startkaart? Dus hebben zij ook startcoupons en zo ja, moeten zij deze dan inleveren bij de vereniging alvorens de wedstrijd?

# Is er ook een apart reglement voor de Bixie? In het boekje staat alleen een algemeen wedstrijdreglement vermeld..

# Hoe werkt de puntentelling van de Bixie? Gewoon simpel optellen ofzo?

# Hoe werkt het precies met de stempelkaart/winstpunten?

# Bixie wedstrijden zijn alleen voor ruitertjes tussen de 6 en 13 jaar maar moet er dan ook op de wedstrijd gecontroleerd worden of ze tussen deze leeftijd vallen?

Dit waren de vragen voorlopig. Als iemand een site weet waar deze antwoorden op staan zou ik deze ook graag willen weten. (of een site waar echt ALLES op staat over de Bixie)

Bedankt voor de hulp alvast!
Groetjes, friendly.

friendly

Re: Bixie-wedstrijd organisatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 17:00

Echt niemand die dit weet? Huilen

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 18:27

Nee, geen startcoupons bij de bixie.
Puntentellling, kinderen krijgen een cijfer tussen de 0 en de 4 en hebben 17 onderdelen.
Bij 34 punten krijgen ze 1 stempel
Stempelkaarten zijn aan te vragen bij de KNHS
Op de startkaart staat de leeftijd van de deelnemer dus bij twijfel is dat na te gaan

http://www.bokt.nl/wiki/Bixie_wedstrijd

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 13:13

Bedankt Levi maar dit bedoelde ik niet helemaal. Ik weet wel wanneer ze een stempel krijgen maar hoe de puntentelling precies werkt.. Bij de KNHS is het namelijk zo dat je de 6-en negeert, 7-ens is +1, 8 +2, 5 -1, 4 -2 etc.. Hoe dit werkt bij de Bixie.. Dat bedoel ik meer. Toch bedankt voor je moeite.

Met je antwoord over de coupons en leeftijd ben ik erg geholpen.

Nog een vraagje n.a.v. jouw antwoord: moeten wij, als vereniging, stempelkaarten in huis hebben met een wedstrijd of moeten de Bixie-ruiters dit zelf regelen?

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 21:03

hoi,
bij bixies krijg je geen cijfers van 0 tot 10 maar van 0 tot 4. dus uitstekend is dus een 4,zeer goed een 3,goed een 2,etc,zo moet je het ongeveer een beetje zien.en dan natuurlijk de puntjes gewoon bij elkaar optellen
verder kan je indelen naar klasse(aa ,a en b) en als er veel deelnemers zijn kun je ze ook in leeftijdcategorieen in delen.maar vaak zijn het toch wat jongere kinderen die met de bixie mee doen.
de spelletjes zijn ook een absolute aanrader!!de kinderen worden er erg vrij van.
wil je meer weten neem dan eens contact op met pc de geel blauwe vendel in pijnacker,die organiseren ook op een leuke kindvriendelijke manier bixie,dus wij graag bezoeken.
succes!!!! Tong uitsteken

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 21:07

oh ja,
op de site van de knhs-jeugd kan je ook nog een hele boel info over bixies vinden.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 22:05

Dank jullie voor de hulp maar deze informatie had ik ook al gevonden. Dit is niet helemaal wat ik bedoelde maar wat betreft de puntentelling heb ik inmiddels al opheldering. Van het meeste eigenlijk al. Maar toch allemaal erg bedankt hoor!!

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:21

Wat betreft de stempelkaarten als organiserende vereniging hoef je deze niet zelf in huis te hebben. de deelnmers kunnen die zelf meenemen. Het is natuurlijk altijd handig om een paar van die dingen achter de hand te hebben. Je kunt ze gratis aanvragen bij de knhs.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 22:09

Graag wil ik de moderators verzoeken dit topic te verwijderen.. Dank u..