Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

kimfinders schreef:De mijne wil buiten het terrein wanneeer ik naar de bak loop ook altijd ontsnappen. Ik loop ook met een hengstenketting en dat werkt goed bij mij. Ik loop soms de andere kant op, van de bak weg zodat hij buiten het terrein gaan niet associeert met "aan het werk gaan". Probeer dit eens, of neem een boterham mee en beloon wanneer je paard braaf is.
Wat ik onderweg doe is dat ik stil ga staan en mn paard naast me moet blijven staan. DIt helpt onderweg bij mij ook, zo weet mijn paard dathij moet gehoorzamen en ik de baas ben.
Succes
. Sterkte er mee! Bij mij is het ook goed gekomen zo... 

Cassidy schreef:Je kunt op leeftijd van 2 jaar al aan grondwerk doen. Eerst even de verhoudingen rechtzetten voordat je weer naar buiten gaat.

en eens de andere kant op te lopen [ via de hekjes]

nightlover schreef:Druk op het halster is geen probleem !
Alleen dat ene plekje , waar ze me denkt mee te kunnen slepen [ wat nog lukt ook ]
Als ik het erf afloop kan ik eigenlijk maar 1 kant op !
Aan de andere kant staan hekjes waardoor je zigzaggend heen moet lopen ...
Van de week oa geoefend met druk op het halster , netjes halthouden etc en dit ging prima!
Dus besloot ik mn angst te overwinnenen eens de andere kant op te lopen [ via de hekjes]
Tot mijn verbazing ging alles PRIMA !
Geen ge-etter onderweg , helemaal niks .
Tot ze bij de straat kwam waar ze normaal begint te etteren .
Toen dacht ze : Ben in de maling genomen ....
Maar na haar gecorrigeerd te hebben ging ook dit stukje prima .
Gisteren Idem dito
Ik hoop dat het zo goed blijft gaan nu !