laarzen oprekken + rits

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Trieske_

laarzen oprekken + rits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 11:37

Ik heb nog leren laarzen staan waarvan de kuitmaat mij echt niet meer gaat passen.
Nu vroeg ik mij af hoeveel cm kan ik winnen door ze te laten oprekken en daarna een rits in te laten zetten.
Wat zouden ongeveer de kosten hiervan zijn...
Ga in het weekend even langs de schoenmaker om na te vragen maar dan heb ik alvast een idee.

Trieske_

Re: laarzen oprekken + rits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 21:00

heeft nou echt niemand dit ooit laten doen?

anne_AVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:43

Ik heb eerst wel mijn laarzen laten oprekken(leer) Maar ik weet niet met wat en hoe ze dat deden.
De schoenmaker is idd een goed idee. Ik denk dat de schoenmaker goedkoper is dan dat je je laarzen opstuurd waar je ze hebt laten maken en daar laat oprekken en een rits in laten plaatsen Knipoog
De schoen maker heeft voor mij toen wel de rits achter opnieuw gezet, omdat de rits niet goed zat.

supermandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 00:33

ik heb laten oprekken en rits erin zetten bij hyporama ... was 60 euro geloof ik ... beide laarzen natuurlijk Tong uitsteken

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 08:55

Ik heb mijn oude Cavallo's ook eens op laten rekken. Daar zat al een rits in. Het oprekken was niet zo duur en het heeft bij mij echt geholpen. Heb het wel bij een goede schoenmaker laten doen, ben je wel iets meer kwijt maar gebeurt het ook zeker goed.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 08:59

ik geloof dat als je het bij een goede schoenmaker laat doen dat je max ongeveer 1,5 cm opkunt rekken zonder dat de kwaliteit van het leer heel erg achteruit gaat. en jha hoe breed is een rit die er tussen komt ook 1 cm?