zwanehalsspoor verkeerd om

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marquez1

zwanehalsspoor verkeerd om

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 11:06

Ik was laatst op concours en toen zag ik een combinatie losrijden waarvan de amazone een zwanehalsspoor verkeerd om droeg. Ze is gewoon gestart en heeft gewoon haar proef gereden, nou dacht ik, dit mag toch niet?

Waikiki

Re: zwanehalsspoor verkeerd om

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:23

Waar staat dat iig in de regels dat dat niet mag? Nagelbijten / Gniffelen

Vind het wel absurd overigens dat iemand zwanenhalssporen verkeerd omdoet Verward

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 13:39

Nou lijkt mij toch dat je een spoor zo dient te gebruiken zoals die bedoelt is. Maar ik begrijp dat dit niet in het regelement staat? Voor mijn gevoel kan je dan harder prikken als je je hak optrekt?

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:32

Een zwanenhalsspoor zou ervoor moeten zorgen dat een ruiter met een lang been (dat onder de buik van het paard/pony uitsteekt) zijn hak juist niet hoeft op te trekken om een spoorhulp te geven. Ik weet niet hoe de spoor die jij hebt gezien zat, maar een zwanenhalsspoor hoort omhoog gericht aan de laars te zitten.
Laatst bijgewerkt door Irma_Maandag op 13-03-08 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:36

ik heb inderdaad ook al ruiters zien rijden met de zwanenhals sporen ondersteboven? Verward Mij lijkt het dat de spoor dan blijft haken in het lichaam van het paard?
Al kan ik me voorstellen dat als je korte beentjes hebt en net onder het zadelblad uitkomt dat het dan wel handig is Clown

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:02

Ania schreef:
Al kan ik me voorstellen dat als je korte beentjes hebt en net onder het zadelblad uitkomt dat het dan wel handig is Clown

Haha, ja als je het zo bekijkt... Haha!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 13:32

De dame in kwestie had geen lange benen, integendeel Knipoog. De spoor zat dus omlaag zeg maar.