Zadel van iemand overkopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Patriciavt

Zadel van iemand overkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 23:14

Heeft er iemand wel eens (via bokt oid) een zadel van iemand overgekocht? En hoe ging dat?

Ik ben hier erg nieuwsgierig naar omdat ik zelf ook op het punt sta een zadel van een andere bokker aan te schaffen Knipoog
Zadel is helemaal in N-brabant en paard kan niet mee om te passen, maar het is een standaart maat en paard heeft niet zo'n moeilijke rug.

wat is verstandig?

denice

Re: Zadel van iemand overkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:19

Kopen onder Rembours, afspreken dat het zadel terugmag?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:23

Ik heb mijn zadel via marktplaats tweedehands van een particulier gekocht. Maat en type enzo was me bekend, deze had flair ingebouwd. Veel heen en weer gemaild, veel foto's gevraagd en info over de staat van het zadel, boom etc., toen gekocht. Kwam in een megadoos, supergoed ingepakt met allemaal piepschuimpjes... Mijn ervaring is dus positief!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 23:25

denice schreef:
Kopen onder Rembours, afspreken dat het zadel terugmag?

Mja dat doen de meeste niet ivm evt niet terugkrijgen, wat ik me goed voor kan stellen!!

paars schreef:
Ik heb mijn zadel via marktplaats tweedehands van een particulier gekocht. Maat en type enzo was me bekend, deze had flair ingebouwd. Veel heen en weer gemaild, veel foto's gevraagd en info over de staat van het zadel, boom etc., toen gekocht. Kwam in een megadoos, supergoed ingepakt met allemaal piepschuimpjes... Mijn ervaring is dus positief!

Veel foto's heb ik idd al gezien! Zadel verkeerd in superstaat en prijs is ook oke!
Paste die ook gelijk? En als het niet zou passen?
Het belangrijkste is natuurlijk dat ie past Bloos

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 00:12

Ja hij pastte goed. Ik had het wel een beetje gegokt....had jaren terug veel verschillende zadels gepast en vond zelf de Kieffer Lech erg lekker zitten. Via internet toen gezocht naar zo'n zadel in maatje 2 met flair systeem, en ik kan alles dus snel zelf aanpassen met het luchtpompje. Zit prima en past prima op z'n rug. Misschien had ik wel megamazzel hoor!
Weet je al of dat type zadel in die maat past op je paard? Heb je dat eens getest met een zadel van een stalgenoot bijvoorbeeld?

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 00:18

Ik ga een zadel altijd ophalen, dan weet ik zeker dat de boom heel is en alles in orde is. Vind het geen fijn idee als het verzonden moet worden, heb het een keer gedaan en doe het niet meer. (is wel goed gegaan overigens)

Heb verschillende zadels van bokkers overgenomen, en is altijd prima gegaan! Lachen Ben vanuit brabant half Nederland doorgeweest ervoor, gewoon veel foto's vragen zodat je iig weet waar je naar gaat kijken, dus ook de breedte van de boom etc. Let er ook op of de kussens gelijk en mooi recht zijn, dus geen hobbels etc.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 00:19

Nou paard is er nóg niet Schijnheilig Dus passen is moeilijk Schijnheilig
Maar heb idd een stalgenootje met zelfde zadel die ik van de week ook even (op haar paard Tong uitsteken ) mag uitproberen.

Passen zal der zeker gebeuren, daarom was ik benieuwd naar hoe jullie dat gedaan hebben Lachen

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 00:28

Als iemand een zadel bij mij koopt maak ik vaak de afspraak dat ze het kunnen ophalen, dezelfde dag passen en als ie niet past dezelfde dag nog laten weten zodat we een afspraak kunnen maken dat ze hem terug komen brengen. Het geld wordt dan weer netjes teruggegeven uiteraard.

Probeer wel of je het paard dan hebt of dat je het zadel later gaat halen, het is wel belangrijk natuurlijk dat je met een passend zadel zit, wat als het niet past ook weer terug kan. Misschien is er iets te regelen met de verkoper?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 14:13

HAR-->TAO

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 14:20

Ik heb ook recent een zadel overgenomen van een bokker. Ben het zelf gaan halen (zonder paard) en afgesproken dat ik het 2 weken kon uitproberen en evt. terugbrengen. Het was wel een stukje rijden maar ik vertrouw de post toch niet echt met zo'n duur zadel.
Aangezien het een standaard zadel was en ook aan te passen (een Kieffer Lech) durf ik zoiets nog wel. Heb later de zadelmaker laten komen om het aan te passen. Omdat ik dit zowiezo wel nodig vond. (geen enkele rug is hetzelfde)
Dit zou ik dus een ander ook aanraden om het op die manier te doen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:46

Patriciavt schreef:
Maar heb idd een stalgenootje met zelfde zadel die ik van de week ook even (op haar paard Tong uitsteken ) mag uitproberen.

Passen zal der zeker gebeuren, daarom was ik benieuwd naar hoe jullie dat gedaan hebben Lachen

ik probeer meestal wat zadels van mensen in de buurt om te passen zodat ik weet welke merken en modellen goed goed passen in welke maat
scheelt een hoop bij het zoeken naar een zadel want zodra je weet wat er past
kun je het zadel op een willekeurige plek kopen en op laten sturen , het enige wat dan nog echt telt is , dat het zadel wat je koopt, ook daadwerkelijk het zadel in die grote doos is Knipoog

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 01:09

Patriciavt schreef:

Dat zegt niks, het moet op jou paard passen.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 07:52

MSQuincyTE schreef:
Dat zegt niks, het moet op jou paard passen.

Dat snap ik Knipoog
Het is alleen fijn te weten of ik het zadel ook fijn vind. Het kan wel op t paard passen maar als je het zelf voor geen meter vind zitten dan is het niet het juiste zadel

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:20

Ik ging bij het verkopen van zadels zelf altijd langs de mensen om het ter plaatse op de paarden te passen. Dit wel tegen een vergoeding, dat als ze het niet kochten ik niet voor jan met de korte achternaam naar daar was gereden. Overigens is dit altijd verlopen naar wederzijdse tevredenheid. De mensen konden het gelijk zien, passen en ik kreeg meer geld voor het zadel dus ik was ook happy Knipoog