Waarom gekozen voor juist die verzekering?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Splash_

Waarom gekozen voor juist die verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 11:04

Bokkers, ik heb jullie hulp nodig *LOL*

Ik ben al een tijdje druk bezig met het uitzoeken van een verzekering, maar ik zie door alle premies, voorwaarden e.d. het bos niet meer! Daarom zou ik graag van jullie willen weten bij welke verzekering jullie paarden verzekerd zijn, en waarom je juist voor die verzekering hebt gekozen, wat heeft jullie overgehaald om daar je paard te laten verzekeren?

Ik wil mijn paard laten verzekeren met de basisdekking, en dan uitgebreide ziektekosten. Please, help me out!

Olikea

Re: Waarom gekozen voor juist die verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 11:07

ik volg dit even.. zit met hetzelfde "probleem" je ziet door de bomen het bos niet meer...
ben ook op zoek naar een basisdekking en ziektekosten...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 11:16

Verzekeren doe je datgene waarvan je de gevolgen niet kunt overzien en/of betalen.
Aangezien ik van mening ben dat ik de medische kosten van mijn paard best kan betalen, heb ik besloten niet te verzekeren.

Als jij een andere mening hebt over je eigen situatie, dan neem je andere beslissingen. Welke keuze je maakt is geheel afhankelijk van je eigen situatie en wensen.
als je wilt uitgaan van feiten, maak dan gewoon een exellijst waarin je alle zaken op een rijtje zet, zodat je duidelijk hebt wie wat verzekerd en voor welke premie. Kies vervolgens welke maatschappijen de beste dekking geven cq het beste aansluiten bij jouw wensen en ga dan vragen of mensen specifiek met die maatschappijen goede of slechte ervaringen hebben.

Zoals je de vraag nu stelt loop je een flink risico dat je overzicht nog veel slechter wordt, omdat iedereen z'n eigen ideeën en overwegingen heeft om voor een bepaalde maatschappij te kiezen en die ideeën sluiten zelden aan bij jouw ideeën.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 12:58

Ik heb mijn paard (en mijn vorige) verzekerd bij de EFO. Ik heb mijn paard niet verzekerd tegen ziektekosten, dat vind ik te duur.
Ik vind de EFO prettig, omdat bij afkeuring je netjes wordt geholpen. Ik heb er toen voor gekozen om mijn paard zelf weg te brengen. Het financiele gedeelte werd ook snel en correct afgehandeld.
En, het paard wordt niet bij een X leeftijd uit de verzekering 'gegooid'.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 01:26

Splash_ schreef:
Bokkers, ik heb jullie hulp nodig *LOL*

Ik ben al een tijdje druk bezig met het uitzoeken van een verzekering, maar ik zie door alle premies, voorwaarden e.d. het bos niet meer! Daarom zou ik graag van jullie willen weten bij welke verzekering jullie paarden verzekerd zijn, en waarom je juist voor die verzekering hebt gekozen, wat heeft jullie overgehaald om daar je paard te laten verzekeren?

Ik wil mijn paard laten verzekeren met de basisdekking, en dan uitgebreide ziektekosten. Please, help me out!

ik zit momenteel te dubben tussen equine risk en hippo zorg
maar denk dat ik equine risk doe, want ondanks dat de twee verzekeringen samenwerken, dekt ER meer dan dat HZ doet
wat wel even handig is om te weten
de meeste verzekeringsmaatschappijen bieden de uitgebreide ziekte kosten verzekering alleen aan in combi met een ODA of uitgebreide verzekering en niet met een basisverzekering

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:12

Mijn paard heb ik direct bij aankoop uitgebreid verzekerd bij hippozorg (destijds interpolis). Ik kan de ziektekosten wel opbrengen, maar een nieuw paard van enkele duizenden euro's niet.

Ik heb voor uitgebreid gekozen omdat ik sport bedrijf als hobby, dus wedstrijden rijd. Wanneer mijn paard door (blijvende) kreupelheid niet meer voor de sport geschikt is, kan ik een ander sportpaard kopen, en zit ik niet met het probleem dat zo'n dier dan niet afgekeurd wordt.