Elastiek in plaats van rits?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Broekie

Elastiek in plaats van rits?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 21:45

Hoi iedereen,

Ik zit een beetje rond te neuzen voor een paar tweedehands rijlaarzen en zie er op marktplaats wel een aantal staan, maar ik heb nogal flinke kuiten en ik kom al niet in een reguliere laars, laat staan een rijlaars. Nu zag ik een aantal laarzen met een rits aan de achterzijde en bedacht me dat ik misschien de rits eruit zou kunnen laten halen en een elastiek erin zou kunnen laten zetten, maar weet eigenlijk niet of dit wel mogelijk is.

Heeft er iemand 'vermaakte' rijlaarzen vanwege forse kuiten? En zou je er misschien een foto bij kunnen plaatsen zodat ik een beetje een idee heb van hoe dat er dan uit ziet?

Alvast bedankt!

Liefs, Broekie

lisjolienbob

Re: Elastiek in plaats van rits?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 22:02

Misschien kun je wel gewoon dichte laarzen nemen en DAAR elastiek in laten zitten. Ritsen zitten meestal helemaal tot je hak en ik denk niet dat je het elastiek helemaal tot je hak wilt?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 22:04

Mountain Horse rijlaarzen hebben elastiek en een rits. Wellicht kun je kijken of je die past.

Broekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 00:09

Bedankt voor de reacties!

Apple; Ik zal eens kijken, misschien eerst eventjes in de ruitershop kijken of ik ze pas en welke maat ik dan nodig heb.

liljoliebob; Hmm dat is een goed punt... dat lijkt me niet helemaal optimaal nee hihi

Nogmaals bedankt voor de info!

Liefs, Broekie

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:33

er zijn ook rijlaarzen te koop voor dikke kuiten...even navragen in een winkel

Meggieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 15:50

Misschien laarzen met elastiek ?

miss_white54

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:43

hej ik heb ook rijlaarzen via marktplaats gekocht..
en heb ook vrij dikke kuiten.. En pas dus deze laarzen ook niet..
Maar breng ze gewoon naar de schoenmaker.. en die zet r een stuk elastiek in.. je ziet t amper want word vanaf de binnen kant gedaan..

Kladblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:38

Ik heb wel rijlaarzen met elastiek erin. Ik heb het bij de ruitersportzaak laten doen en het zit echt heerlijk!

juf_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:55

Hoi,

Het hangt er een beetje vanaf wat je onder dikke kuiten verstaat. Je kunt ze opmeten door een centimeter om het dikste gedeelte heen te leggen. Ik heb zelf echt dikke kuiten (44 cm) en pas dus bijna geen enkele confectielaars. De laarzen die ik nu heb zijn van petrie. Het is een laars met omtrek 42 cm waar ik een rits heb laten inzetten en die nu heerlijk passen.

Binnenkort ga ik naar de winkel van rijlaarzen.nl om bruine laarzen te laten aanmeten, die laat ik dus op maat maken. De prijzen daar vielen me erg mee.

Succes met zoeken!