Nou wil ik de mijne erbij zetten, want vind het toch wel zielig dat die alleen staat. Heb het de hele tijd nog niet gedurft, omdat ik bang ben dat ze dus gaan vechten met zijn vieren. Maar.. ze zullen sowieso een rangorde moeten bepalen, dat is bij elk paard zo. Dus ik vind dat ik het gewoon eens moet proberen.
Maar nou is mijn vraag dus; Moet ik de mijne er zo bijzetten, bij alledrie tegelijk of moet ik ze 1 voor 1 aan elkaar laten wennen?
Ik ben er wel een beetje bang voor dat het uit de hand gaat lopen, omdat als ik de mijne laat snuffelen aan de pony ze meteen gaan bijten. Vasco bedoeld het niet verkeerd, die wil allemaal maar spelen, die andere zijn tenslotte allemaal rond de 14 jaar, en Vasco nog maar anderhalf.
Ze zullen sowieso aan elkaar moeten wennen. Wat vinden jullie, moet ik Vasco er gewoon bijzetten, of apart laten wennen aan elkaar. En stel ze gaan echt hard vechten, moet ik ze dan uit elkaar halen of ze het laten uitvechten? Denk zelf uit laten vechten, want ze moeten tenslotte toch aan elkaar wennen, Vasco heeft tenslotte recht op vriendjes in de wei dus dat gun ik hem ook.
Die kleine pony's staan nu in een wat kleinere wei waar ook geiten inlopen, de geiten kunnen naar binnen als ze willen, maar toen ik Vasco een keer alleen in die wei had gezet ging die ook naar binnen bij de geiten, terwijl dat gat veeel kleiner is dan hemzelf!
Nou ben ik er ook bang voor dat hij weer door dat gat gaat, de vorige keer durfde die er zelf niet meer uit, dus toen heb ik hem via de geitenstal eruit moeten halen. Als hij door zo'n klein gat gaat is dat hartstikke slecht voor zijn rug.. daar gaat het mij om.
Sorry voor mijn lange, en misschien onduidelijk verhaal. Maar hoe vinden jullie dat ik het het beste kan doen?
Groetjes Milou