merrie plaatsen bij twee ruinen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jerome18jr

merrie plaatsen bij twee ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 21:27

ik heb twee oudere ruinen staan een van 24 en een van 18 jaar. nu zoekt iemand een plekje voor een shet merrie wegens omstandigheden. de ruinen zijn op die manier ook bij ons komen wonen omdat ik vind dat deze paarden ook nog een kans moeten hebben. is het nou verstandig om een merrie bij twee ruinen te zetten. ik ben namelijk bang dat er rivaliteit tussen de jongens zal ontstaan en dat wil ik niet het zijn nu echt twee maatjes. ik zit dus in twee strijd wel of niet doen. wie heeft er ruinen bij merries staan en hoe gaat dit.

Indy377

Re: merrie plaatsen bij twee ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 21:31

Mijn merrie staat ook bij 3 ruinen en dit gaat heel goed. Zij is er als laatste bij gekomen en er is weinig rivaliteit tussen de ruinen onderling. Ik zou de merrie er gewoon tussen zetten en het een tijdje aankijken.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 07:44

met drie zou dan denk ik gaan voor 4 bij drie ligt er denk ik altijd een uit.. Wel is het zo dat als je met de een iets doet de ander dan niet alleen achterblijft wel zo prettig.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:45

Ik zou zeggen, gewoon proberen en dan zie je het vanzelf wel. Ik zit nu ook in zo'n situatie, wil mijn haflingerruin namelijk bij 3 welshruintjes neerzetten, ik weet ook niet hoe het gaat maar ik vind het zo zielig voor me haflinger dat die anders alleen staat. Dus ik ga het gewoon proberen, als je iets niet probeert weet je het ook niet.

jerome18jr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 13:43

ik denk inderdaad dat ik het gewoon ga proberen, en kijken hoe het gaat. ik vind het zo zielig voor het shetje ik kan eigenlijk geen nee zeggen.

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 13:45

Ik heb er ook goede ervaringen mee, vooral omdat ik een hele sociale merrie heb. Ik wil maar zeggen dat het in mijn geval geen kwaad kan en het dus zeker het proberen waard is om de Shet erbij te plaatsen. Eerst laten snuffelen als iemand de Shet vast heeft, daar zie je ook al veel aan. Lachen

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 13:52

bij ons gaat het goed, een oudere ruin, 3 jarige ruin en gemiddelde leeftijd merrie. de oudste ruin is de baas, daarna de andere en dan mn merrie, maar owee als de jonge ruin aan mn merrie zit. dat is gewoon heel duidelijk.

iris444

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:02

dat ligt er aan soms gaan de ruinen dan in de kont van de merrie bijten maar in sommige gevallen niet misschien kun je de merrie voorstellen aan de ruinen en dan kun je kijken wat hun reactie is is die agressief dan zou ik het niet doen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:03

gewoon proberen, ruinen en merries bij elkaar gaat vaak beter dan alleen merries bij elkaar

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:58

Meestal gaan ruinen en merries wel prima samen.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:03

helemaal eens met de rest gewoon proberen. We hadden op de manege ook mensen die zeiden dat je niet te veel ruinen bij elkaar zetten als er niet genoeg merries bij staan. Nou geen probleem hoor. We hadden op een gegeven moment zelf een merrie met 3 ruinen en een jaarling hengst staan. Ging super goed. De ruinen vonden het niet erg en de hengst had direkt speelkamraadje omdat de merrie veel groter was als de hengst hem eigenlijk niet als hengst zag. Dus zou het inderdaad gewoon proberen.

jerome18jr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 23:42

bedankt allemaal voor jullie berichten. het blijkt dus in de praktijk vaak gewoon goed tegaan. bedankt allemaal