Haar naam is Isabell, ze is een donkerbruine Hackney merrie, rastypisch met de hoge knie draf. Liep voornamelijk voor de kar. Ze is ook beleerd onder het zadel, ze is wel een hittepetit en was toen de tijd niet echt verkeersmak. In de omgang een lieve, brave maar vurige en opgewekte pony.
Ze heeft een smalle bles, korte dunne manen en voorpluk. Ik gok op een stokmaat van 1.30.
Wanneer ze op stal staat of stoffig hooi eet hoest ze heel erg.
Ze is geboren bij mijn opa, in Heiloo (NH). Op 8 jarige leeftijd is zij verkocht (nu zo'n 6 jaar terug) aan mensen die in Midden-Beemster (NH) woonden. Hier ben ik nog eens wezen kijken en werd er voornamelijk met haar gemend. Ze had toen ook nog de naam Isabell. Deze mensen hadden nog een vos pony, een schimmel pony en een Belgisch trekpaard op stal staan.
Ze zijn inmiddels verhuisd naar Friesland en ik ben hun contactgegevens verloren. Of Isabell met hun mee is gegaan weet ik niet.
Wie helpt mij met het vinden van mijn oude vriendinnetje? Alvast bedankt!

Ze is een typische Hackney, ze heeft een trotse uitstraling voor de kar zoals op deze foto te zien is.

Ik weet het, de foto's lijken nergens op, na het weekend zal ik foto's inscannen om een duidelijker beeld van haar te scheppen.