Kieffer Secu Chaps, meningen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Majata_

Kieffer Secu Chaps, meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 23:16

Titel zegt het al, wat zijn jullie ervaringen over de Kieffer Secu's?
En voor mij heel belangrijk, hoe sterk zijn ze? Ik woon namelijk in de tropen en het klimaat zal dus wel veel van ze vragen, en elke plant die je buiten tegenkomt zitten doorns aan (snel krassen etc).
Dus, zitten ze lekker, zijn ze erg warm of juist niet? zijn ze sterk en idd zo makkelijk schoon te maken als op de site van divoza staat? De rits die bovenaan sluit is die goed? Hoe rekbaar zijn ze?

En is er iemand die precies weet hoe kort de verkorte uitvoering is?
Breedte maat ook best fijn om te weten, gok dat het voor mij een M moet zijn, blote kuitomtrek van 37 cm, en korte pootjes, hele fijne maat dus..

Danki Haha!

Born2BCrazy

Re: Kieffer Secu Chaps, meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 23:24

mij vertelden ze (in de divoza) dat het op zich handig materiaal is, maar dat op den duur dat (kunstlederen)laagje er af slijt..en dan ben je dus al goede eigenschappen zo'n beetje kwijt.

Heb er trouwens wel beugelriemen van..zijn idd erg onderhoudsvriendelijk en blijven ook mooi zwart/glad..maar op de gaatjes die ik het meest gebruik, komen toch wel slijtageplekjes.

_Majata_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 23:48

Oke, klint niet al te positief, maar goed ze hoeven ook geen schoonheidsprijs te winnen. De bedoeling is dat de pika's van de planten voortaan langs de chap komen ipv langs mijn benen..

Eventuele andere kanshebbers die toch goed in de rek zijn (voor dikke kuiten) en ook een korte uitvoering hebben zoals de Secu's of die neppe van HH? En moeten ook nog in budget passen van niet meer dan 50 euro.

Hier op de antillen is er namelijk niet een ruitershop, passen is dus uitgesloten.. Ik zal ze dus moeten bestellen vanuit NL en dan moeten ze ook passen want ik krijg ze nooit weer terug binnen de 15 dagen van bv. divoza..

Als ik weer eens in NL kom weet ik wel waar mn koffer op de terugweg vol mee zit.. Alles wat ik in de daaropvolgende jaren nodig heb Haha!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 23:56

Ik heb ze gehad, fijnste chaps die ik ooit gehad heb eigenlijk. Ik ging over op bruine schoenen dus van een ander merk chaps gekocht omdat ze deze er toen niet in het bruin in mijn maat hadden, maar daar heb ik lang niet zoveel plezier van. Ze zijn makkelijk schoon te krijgen, soepel in de zin van dat ze niet stug aanvoelen ofzo. Ja, ik wil ze wel opnieuw. Lachen

_Majata_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 01:52

Ah dat klinkt alweer beter Haha!
En hoelang heb jij de chaps in goede staat intensief kunnen gebruiken Bluem? Schattingkje zal voldoende zijn!

creative

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 08:49

Ik heb deze chaps nu ongeveer een jaar en ik rijd er 4 à 5 per week mee. Ze bevallen mij heel erg goed, ik heb al verschillende soorten chaps gehad en deze zijn tot nu toe de beste die ik gehad heb!

Gemakkelijk schoon te houden en kunnen zeker tegen een stootje!

Verder gebruik ik de beugelriemen ook en deze blijven ook mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 08:50

ik heb deze chaps ook heb ze nu 1 1/2 jaar en rijd 6x per week waarvan 3x 2 paarden.

en ze zien dr nog steeds super uit Lachen

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 11:58

Goh ik denk dat ik ze toch zeker een jaar gehad heb? En daarna heb ik ze eigenlijk in zeer goede staat doorverkocht. Lachen

edit: de beugelriemen heb ik inmiddels ook bij mijn nieuw zadel!
Hoofdstellen vind ik er ook best mooi uitzien maar beetje prijzig op dit moment. Haha!