wat doen met heel lang haar en rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kapi_Dust

wat doen met heel lang haar en rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 17:05

Misschien een hele rare vraag: maar ik heb best lang haar, als ik er een vlecht indoen en ga rijden, ga ik op de vlecht zitten.
Nu vouw ik hem al dubbel en doe hem met een klip vast.

Weten jullie een andere oplossing?

Ik heb hem bij ruiter gezet, weet even geen andere plek

Lady_Mad

Re: wat doen met heel lang haar en rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:16

Ik weet niet of je dik haar hebt, als je dun haar hebt kan je misschien een knot maken? Of een staart indoen is misschien minder pijnlijk dan een vlecht als je er dan op zit? Haarnetje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:17

Idd een knot of zo'n haarnetje. Maar hoe lang is jouw haar dan? Dat je óp je vlecht zit tijdens het rijden betekent dat het wel heel lang is Nagelbijten / Gniffelen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:17

invlechten en dan dubbel doen in een elastiekje kan ook?

of de schaar er in. jij moet wel enorm lang haar hebben dan trouwens;)

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:18

op knotten

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:19

Ik heb ook vrij lang haar (niet zo lang als jou denk ik, ik zit er niet op als ik rij Huilen van het lachen) en doe er eerst een lage staart in, nog een staart een paar centimeter eronder en dubbelvouwen (briljante uitleg, kon er niets beters van maken Clown)

MaanNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:23

Ik had vroeger ook heel lang haar (tot dat iemand de schaar erin zette Boos! ) dat deed ik dan in een vlecht en dan een knot of alleen dubbel

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:25

Haha! Haha! Ik heb een scheermachine......mag ik?????

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:26

Hoi Kapi,
Ik herken je probleempje,ik heb zelf ook heel lang en ook nog eens superdik haar,ook leuk trouwens als je je haar los hebt hangen en even moet plassen Bloos ,om maar een raar voorbeeld te noemen.Ik heb zelf tig soorten klips geprobeerd,maar door mijn dikke haar,blijven die meestal niet zitten.Het enige wat een beetje helpt is een vlecht,maar die slingert dan weer zo heen en weer en slaat me elke keer op mijn rug Whoosh! vastzetten met een speld schiet niet op,want dan zit die cap ook weer zo krap.Trouwens,ik heb al zooooooooo'n groot hoofd,als ik dan zo'n klip gebruik om die vlecht vast te zetten,moet ik een nieuwe cap kopen,volgens mij bestaan die maten dan niet meer,maar goed,ik lees even mee,ben benieuwd of DE tip nog voorbij komt,groetjes Linda

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 17:37

Hoi,
Ik heb 1 haarnetje kunnen vinden, dat past nu een beetje, maar aardig klein.
Scharen en tondeuses komen bij mij niet in de buurt (alleen op mijn pony te knippen.

Kwa lengte: ik heb het nog nooit gemeten: dit is een foto van vorig jaar (net nadat ik een klein stukje van mijn haar had aflaten halen)
Afbeelding (net een sta-moment, maar nu hangt het echt op mijn zadel, was knap pijnlijk gister:))

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:37

Waarom dan lang haar houden als het zoveel problemen geeft? Haal er een stuk af zodat je het wel in een knot kan doen b.v
Haar groeit weer aan weet je!

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 17:41

aerdenhout: mijn passie naast paarden is latin-dansen daar is lang haar wel heel handig en mooi. Anders zou ik ook mijn haar korter moeten houden, maar ik begrijp wat je bedoelt. Dacht alleen dat misschien mensen een andere oplossing wisten dan de schaar.
(kan wel rijden, maar zocht een andere oplossing).

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:42

Ik heb ook z'n lange haren gehad. Ik deed er een vlecht in en deze vouwde ik dubbel.

Wanneer je een vlecht maakt en deze in je rijkleren stopt (jasje, trui) gaat het ook beter.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 20:14

Ha Kapi,
Zo vanaf de foto te zien plus de centimeters die je er in dit jaar bijgekweekt hebt,zitten we qua haarlengte niet ver van elkaar af.Altijd leuk he,tijdens zo'n sta-moment om op je haar te gaan zitten,kkkrrrrrttttttttt,weer een pluk eruit.Trouwens,zeer doet het ook nog.Je haren vlechten en dan in je trui stoppen is trouwens wel een goede tip,maar op wedstrijd rijd je dan met zo'n leuke bochel op je rug.Binnenkort moet er bij mij wel een stuk af,want ik heb de neiging om de knipbeurten nogal eens over te slaan.Ik ben een paar weken geleden naar de kapper geweest om mijn haren te laten verven en toen zijn er geen puntjes geknipt,ik had namelijk veel te veel haast om thuis te komen(ik was al laat)Voor het verven heb ik bijna drie uur bij de kapper gezeten en vond het wel genoeg Tong uitsteken .Ik snap heel goed dat je je haar lang wil houden,ook i.v.m. het latin dansen(even off-topic:dat heb ik ook altijd willen doen,supergaaf vind ik dat om naar te kijken,ik heb alleen nooit iemand gevonden die mee wou gaan)Maar goed,wie weet komt er eens een toverklip voorbij of een handige kapster die op bokt komt en ons voorziet van wat goede tips,behalve de schaar erin dan Haha! ,groetjes Linda

imke1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 20:16

Ik zou er ook een stukje vanaf knippen, dan ziet het er weer voller uit en is de onderkant weer recht.
Je ziet soms wel eens dat iemand heel lang haar heeft en dat de onderkant dood en scheef is, ik vind dat heel lelijk.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 20:18

ik zou ook zeggen...vlecht en dubbelvouwen...

Bloem_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 20:36

zooo dat is lang Afgod ik hoop dat ik dat ook eens een keer krijg Tong uitsteken

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 20:46

Mijn haar is net zo lang als het jouwe op de foto! Vork
Mijn haar is stijl en heel vol (dik), als ik het korter heb zit er slag in, maar dat zakt er nu uit door de zwaarte.
Ik vlecht het meestal en dan vouw ik het 2x dubbel, dat het een soort "prop" wordt (dan moet je wel hele goede, stevige elastieken gebruiken, ik gebruik er per keer 2 tot 3). Betekend trouwens wel klitten als je je haar weer los maakt! Maar ik heb er weinig last van tijdens het rijden! Succes met het vinden van een oplossing! Haha!

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 22:17

gelukkig heb ik weinig last van knopen en klitten, dus bibicheB ik ga jouw tip eens proberen (toen ik nog MTS deed, gingen de jongens ook altijd knopen in mijn haar proberen te maken, krijg je als enige meisje op de school;))

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 09:57

Hahahaha okee dan, lekker praktisch, van de mannen moet je het weer hebben he Knipoog Ach als je goed vlecht en je vlecht zorgvuldig "opknoopt" moet het zowiezo mee vallen met de klitten! Heel veel succes en ik hoop dat het ook werkt voor jou!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:14

Én eeh, in meerdere vlechten vlechten en dan die vlechten ook weer met elkaar vlechten? Dat scheelt geloof ik ook al behoorlijk wat ruimte..
En anders idd vlechten en dubbel (driedubbel) vouwen..

Succes met het zoeken naar een juiste oplossing!

hoevaak kan je het woord 'vlechten' gebruiken in 1 zin trouwens Clown!

anne_AVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:58

Ik heb vroeger best lang haar gehad(tot mn billen)
En ik deed altijd een lange vlecht maken en die dan opknopen tot een knot.
Of ik liet het gewoon een vlecht.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:28

Ik snap dat het ongemakkelijk is maar gewoon die vlecht en dan met elastieken & clippen een knot in je nek maken?
Deed ik ook toen mn haar vroeger nog een stukk langer was:)

Meggieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 14:47

Tsja, misschien met een haarnetje. Of dubbelvouwen en dan een elastiek. Hetzelfde idee als je met elastieken gaat vlechten .

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 14:50

Kapper Tong uitsteken
Grapje:D Denk dat de tips al zijn gegeven toch? misschien is naar opzij vlechten ook handig, maar weet niet hoelang je haren zijn want als ze echt heel lang zijn dan heb je daar ook last van.