Suzuki (Grand)Vitara? Geschikte trailerauto's?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Revanches

Suzuki (Grand)Vitara? Geschikte trailerauto's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 16:52

Ik heb even wat vraagjes;
Wie heeft er ervaring met Suzuki (Grand) Vitara's?
Waar op letten bij aankoop?
Jullie mening over (Grand)vitara?
Zijn deze auto's geschikt voor trekken van trailers?
(Trekkracht hebben ze, I know. De suzuki die ik gezien heb mag 1600kg trekken)

Jos1

Re: Suzuki (Grand)Vitara? Geschikte trailerauto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:06

Ken iemand en die is met auto en al achter over gegaan, trok een 2 paarss trailer emet 2 paarden er in, dus dat ging niet echt.
Denk dat je goed moet kijken naar het eigen gewicht van de auto en wat deze mag trekken, je komt er al heel snel overheen met een trailer + paard. Hnagt ook af van het type trailer, gewicht en laadvermogen en je paard, groot, klein, er tussen in, dik, normaal, dun etc..
Misschien dat de Grand Vitara nog wel zou kunnen, maar dat weet ik zo niet zeker.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 17:14

Maar is dat ook met een Suzuki gebeurt?
Of hadden ze een Smart voor een trailer gehangen? Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 19:32

Grand Vitara met 6-cilinder doet het leuk, maar meer niet. De rest is geneuzel in de marge, mag nauwelijks meer trekken als de gemiddelde middenklasser. Dikke Mondeo mag meer aan de haak hebben dan een Vitara.

Jos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 19:39

Ja dat was een suzuki vitara

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 19:44

Mijn vader werkt zelf met autos en heeft een Suzuki grand vitara, uit 2002 geloof ik die het erg goed doet bij ons als paardenauto.

Ook hebben we er een keer een twee paards trailer achter gehad met 1 paard en 1 pony wat hij ook goed deed.

Normaal hebben we er een 1,5 paards trailer achter met 1 paard van 160 hoog en ong. 500kg denk ik.

Ik vind het persoonlijk een super auto, maarja je hebt verschillende types ervan, nieuwere en oude etc en weet niet precies hoeveel pk en moter er in ligt.

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 19:50

ik heb ook geinformeerd voor dat ik de auto heb gekocht die we nu hebben of de vitara sterk genoeg was voor een 2-paardstrailer met 2 paarden er in.

ze hebben het ons afgeraden (wij hadden de trailer nl al en ook nodig) want hij zou net te licht zijn met alles.

Als ik snel reken wat onze auto moet trekken, dan hebben ze ook nog gelijk gehad ook. (2 paarden ong. 1200 kg + de trailer 750 kg = 1950 kg)

Ik zou goed informeren wat ze mogen/kunnen trekken en bij jezelf afvragen wat je precies nodig bent (qua pk's etc)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:47

Ik heb een Grand Vitara V6, volgens mij mag die 1850 kg trekken, dus 1,5 paards gaat prima, 2 paards met 1 paard ook, met 2 paarden zal net aan worden...
(kleinere paardjes zal gaan, grote niet meer)

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:49

Ik heb een Vitara gehad die 1450 mocht trekken en een Grand Vitara die 1600 mocht trekken. Die bevielen me prima voor de anderhalfpaards trailer. Heb er altijd met plezier mee gereden. Merk wel dat de Passat die ik nu heb het allemaal wat makkelijker trekt, maar met de Suzuki's heb ik nooit problemen gehad.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:55

Ze kunnen het trekken. Alleen die auto's zuipen veel.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:56

Da's waar! Autie was vaak net zo dorstig als het baasje! Haha!

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:59

Ik heb het destijds opgezocht op marktplaats. Nummerbordgegevens opgezocht van auto's die te koop stonden om te kijken of de auto in aanmerking kwam. RDW nummerbordgegevens en dan kijken naar de trekkracht..

We hebben zelf een vw golf en die mag geremd 1400 kg trekken. De Grand Vitara (die ik gecheckt heb) kwamen op minder kg's uit..
Niet mijn keus dus!

Edit: ik lees nu dat je één gevonden hebt die 1600 kg trekken mag.. (oeps, die heb ik nooit gezien).. Nadeel van de suzuki is dan dat ze inderdaad een kolkje hebben in de tank!

___VV___

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 23:02

Heb er ook één.

5-drs 2.0. Gaat prima met een 1,5prdstrailer. Ik merk erg weinig van wanneer de trailer erachter hangt.

Ben wel errug blij met de niet zo grote draaicirkel.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 23:10

Jos1 schreef:
Ken iemand en die is met auto en al achter over gegaan...

Wow! Weet niet wat ik me daarbij voor moet stellen?! Lijkt me wel bijzonder! Haha!

En 1600kg is nou ook weer niet zoveel. Daarvoor zou ik geen Suzuki aanschaffen, denk ik.
Denk inderdaad, net als Ikke dat er dan ook wel (zuinigere) middenklassers te vinden zijn die dat trekken.

tampa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 08:09

wil je een auto die kan trekken en zeker weten dat je er wat achter kan hangen schaf dan een nissan patrol aan van 95 de 2,8 gr td mag en kan 3500kg trekken en beladen rijd de diesel 1 op 9

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 08:38

Wij hebben hier een vitara staan en die trekt een 1,5 paards trailer, maar alleen op kleine afstanden. Het rijdt niet echt geweldig en als je er een opel frontera naast hebt staan weet je wel waar je voor de echte ritten voor kiest.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 08:40

tampa1 schreef:
wil je een auto die kan trekken en zeker weten dat je er wat achter kan hangen schaf dan een nissan patrol aan van 95 de 2,8 gr td mag en kan 3500kg trekken en beladen rijd de diesel 1 op 9

Goh, kun je beter een Discovery nemen. Doen 1:11 en mogen 4000kg aan de haak hebben. bovendien halen ze meer koppel uit de kleinere motor. Ze zijn fors groter, hetgeen je meer ruimte geeft om al je zooi mee te nemen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 08:50

De vitaras staan erom bekend dat ze niet veel mogen trekken, en juist alles behalve geschikt zijn om een trailer te trekken.
Enige gunstige is waarschijnlijk de prijs...

Een gewone vitara is een funjeep, wil je twee paarden in de trailer doen, kom je toch echt uit bij een echte auto.

Ik heb lang een Pajero gehad die goed twee paarden kon trekken, mocht iets van 2800 trekken meen ik.

tampa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 09:01

Goh, kun je beter een Discovery nemen. Doen 1:11 en mogen 4000kg aan de haak hebben. bovendien halen ze meer koppel uit de kleinere motor. Ze zijn fors groter, hetgeen je meer ruimte geeft om al je zooi mee te nemen.

het is ook maar om even aan te geven dat er meet auto's zijn die veel kunnen trekken en het uiterlijk van een terreinauto. maar het is sowieso verstandiger om een auto te hebben die zwaarder is dan 1100 kg en aanzienlijk meer mag trekken dan je er feitelijk achter hangt want het zijn wel je paarden die je mee sleept

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 09:30

tampa1 schreef:
het is ook maar om even aan te geven dat er meet auto's zijn die veel kunnen trekken en het uiterlijk van een terreinauto. maar het is sowieso verstandiger om een auto te hebben die zwaarder is dan 1100 kg en aanzienlijk meer mag trekken dan je er feitelijk achter hangt want het zijn wel je paarden die je mee sleept

Daar heb je dan weer gelijk in. Mijn trailer doet weinig anders dan volgen achter de vrachtwagen. Wat eigenlijk weer wat lastig is, want ik voel niet aan de wagen wat de trailer en dus het paard doet. 2000kg trailer doet namelijk helemaal niks met 4000kg vrachtwagen, behalve er braaf achteraan rollen.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 10:50

sflj schreef:
Jos1 schreef:
Ken iemand en die is met auto en al achter over gegaan...

Wow! Weet niet wat ik me daarbij voor moet stellen?! Lijkt me wel bijzonder! Haha!

En 1600kg is nou ook weer niet zoveel. Daarvoor zou ik geen Suzuki aanschaffen, denk ik.
Denk inderdaad, net als Ikke dat er dan ook wel (zuinigere) middenklassers te vinden zijn die dat trekken.

Wat zou je dan als goede middenklassen aanraden?
Met het oog op; verbruik,trekvermogen, en natuurlijk belasting. Knipoog
Kijk ik ben opzoek naar een fijne auto met veel trekkracht, een niet al te hoog verbruik, lage onderhoudskosten en qua belasting niet al te duur. (om maar even mijn eisen openbaar te stellen)

Wat Ikke dus aanbied, wat betreft een dikke discovery of wat dan ook, dat is qua geld en onderhoud niet voor mij weggelegd.

De suzuki die ik had gevonden is een 2.0i. 1235kg, mag 1600kg trekken.Leek me geschikt... Nagelbijten / Gniffelen
Maar als ik de verhalen zo lees. Nagelbijten / Gniffelen

Dus meer tips?

En een Toyota Rav4 dan?
Andere mogelijkheden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 10:51

De Toyota Rav4 zal het beter aankunnen. De Grand Vitara ook wel, maar de oude Vitara ben ik twijfelachtig over. Een vriendin van mij heeft er een en zij heeft een 1,5 paards trailer. Dat gaat maar net aan.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 11:01

Grand vitara komt uit 1999/2000. Knipoog

Bestaat er ook trouwens een opel frontera 3drs?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 11:58

Ik heb trouwens ook een oudere gewone Vitara gehad, maar dan de Amerikaanse versie (Side Kick), die trok vrij makkelijk een 1,5 paards met mijn KWPN-merrie.
Nooit problemen mee gehad...

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 12:11

Wat vinden jullie van de Kia sportage dan?
Beter dan de Suzuki?
(Om maar even door te gaan met vragen Tong uitsteken )