Zomerland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirtje27

Zomerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 12:21

Hai,

Wanneer gaan jullie paarden naar het zomerland en hoe doen jullie dat met het gras. Steeds paatje verzetten of weiland in stukken delen.

Mirjam

Wiesje

Re: Zomerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:05

mijn paarden lopen altijd op het gras (heel goede bodem hier gelukkig). als ik jou was, zou ik aan zonebegrazing doen. paaltjes verzetten dus. Dan controleer je gemakkelijk wat ze binnenkrijgen, en ze vreten zich niet ineens vet. Als mijn paarden naar een iets vollere wei gaan, doe ik het zo. Als ze dan bijna de heel wei kaal hebben, haal ik het draad weg en kunnen ze het laatste stuk in z'n geheel wegknabbelen.

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 21:55

Mijn pony en paard van vriendin van mij staan altijd op hetzelfde land, in de zomer gaan ze 's nachts in de paddock, en soms blijven ze daar dan ook nog een dagdeel (alleen in de zomer), dan krijgen ze niet te veel binnen en kunnen ze altijd buiten zijn

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 22:02

mijn pony gaat ong. eind april het land op. we zetten dan eerst een stukje af en daar mogen ze dan 1 uur grazen. als ze dat stuk weer kaal hebben dan verzetten we het hek weer. ze mogen ook steeds iets langer op het weiland (om ong. 2 dagen gaan ze steeds een half uur langer naar buiten)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:01

Mijn verzorgpaard staat bij een boer die ook schapen houd. Daar gaan eerst de schapen het land op, die eten al het hoge gras al weg, daarna groeit het weer en maait hij het....
Daarna mogen de paarden het land op.... En dan is het ergste alweer weg Tong uitsteken. Hebben ze genoeg om te eten, maar zullen ze zich niet helemaal vol kunnen eten Lachen.