Help !! Mijn paard breekt de trailer af !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

suuszoey

Help !! Mijn paard breekt de trailer af !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 22:14

Help,

ik heb een 3 jarige merrie die goed mee op de trailer gaat, vooral als haar buurvrouw van 8 jaar oud ook mee mag. Nu begint de ellende. Als ik 1 van de 2 ervan af haal, wordt er gestampt, geschraapt, gebokt en nog alles wat ze kunnen verzinnen.

Wat kan ik hieraan doen ??? Negeren helpt niet, roepen helpt niet, hooi wordt genegeerd.

Staan ze weer samen, dan is het weer rustig.

cissy

Re: Help !! Mijn paard breekt de trailer af !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 09:04

waarom haal je er maar 1 af, is het om te gaan lessen of zo en blijft de ander dan helemaal alleen een tijd? of is het alleen met uitladen?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 09:11

Die vraag heb ik ook. Een paard is een kuddedier en het is niet verwonderlijk dat een jong en onervaren paard helemaal flipt als zijn steun en toeverlaat uitgeladen wordt.
Ik zou anders ook eens proberen om alleen met één paard te rijden met de trailer om eerst eens routine in het vervoer aan te brengen, alvorens ze er met zijn tweetjes op te zetten.

suuszoey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 12:09

ik probeer het dus allebei, de oudste (8 jaar) gaat alleen erg goed mee, daar heb ik dan ook weinig problemen mee. Alleen hangt ze heel erg aan de 3 jarige. Bij het lessen met de 3-jarige is ze constant aan het roepen en slaan.

De 3-jarige daarentegen is een erg ongeduldig ding. Begint te schrapen als het haar te lang duurt. Dit heeft ze dus gisterenavond ook gedaan, en houdt dit dus ook lange tijd vol.

Ik zit er dus hard over te denken om ze nu uit elkaar te halen. Een voor een mee naar de les, maar daar ben ik ontzettend veel tijd mee kwijt. Ook voor de toekomst is dit lastig als ik op concours ga.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:14

neem eens contact op met petra vlasblom www.2moons.nl . Zij kan je zeker helpen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:38

het is dus verlatingsangst en zoals Imler reeds zegt vrij logisch dat als er 1 uit de 'kudde' weggaat de ander gaat flippen, dit zul je toch moeten oefenen