Ik weet niet of het hier goed staat, anders hoor ik het wel
.Ik verzorg een 3 jarige merrie van ongeveer 1.40 hoog.
Ik zet haar wel is in de bak en dan gaat ze gekke sprongen maken en zich even uitleven. Maar nu laatst ging ze even rollen, en liep toen naar het hek toe, stond stil en springt over de bakrand heen! Uit stilstand! Ze heeft al eens eerder over het hek van de wei gesprongen uitstilstand. Maar de bakrand vind ik wel erg hoog voor haar, 1.50!
Weet iemand waarom ze dit doet? Ik was haar niet aan het opjagen en ze leek niet bang.
Kan ik haar nu nog wel losgooien in de bak of denken jullie dat ze dit weer zal doen? Ik ben er namelijk nogal van geschrokken.
Groetjes Lois
Ik zou het er niet meer op gokken als ik jou was! Misschien voelt ie zich eenzaam alleen in de bak?
Sommige paarden hebben nou eenmaal door dat 'als ik erover ga, ik dan uit die bak ben' met het idee dat het gras altijd groener is bij de buren. Zo ken ik een paard dat als ie het zat was in de wei te staan (met vrienden) sprong ie over het hek en bracht zcihzelf wel naar stal
. Nee ik kan haar niet weg jagen, ik zie niet wanneer ze erover heen wilt, en ik ben niet in 2 stappen aan de andere kant van de bak