De lourenshoeve, Den Ham

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fresco

De lourenshoeve, Den Ham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 21:15

Wij gaan met een grote groep van 14 meiden een weekend weg naar de Lourenshoeve in Den Ham.
Nu wilde ik weten of er iemand al eens is geweest en hoe het bevallen is.
Hoe is de omgeving en zijn er veel steekvliegen?
Misschien nog wat tips om bepaalde routes te nemen?
Ik hoor het graag! Haha!

Martine

Re: De lourenshoeve, Den Ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 21:18

Wij zijn er afgelopen jaar geweest met ponykamp van onze club Lachen Erg leuk en mooi daar.
Je kunt er ook goed buitenrijden, en volgens mij valt het best mee met de steekvliegen, al kan ik me dat niet meer zo goed herinneren.

Veel plezier Haha!

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 21:27

We komen er echt voor het buitenrijden.
de meeste van ons zijn wedstrijdruiters en vinden het daarom prettig een keer iets anders te doen met onze paarden/pony's.
de folder ziet er toppie uit, dus ik ben benieuwd!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 22:45

Slimmerik, had dat een week eerder gemeld, dan had ik je uit kunnen nodigen Haha! Ben net terug van een NVVR-weekend aldaar.
Wij gebruiken de lokatie graag voor lesweekenden, ze doen er niet moeilijk over het afhuren van de binnenbak, ze hebben mooie stallen en de groepsaccomodatie is uitstekend ingericht, mede op aangeven van de NVVR Haha!
Het bos is niet heel groot, maar tussen de landerijen door kun je ook leuk rijden, hoewel ik daar geen ervaring mee heb. De lesweekenden hebben veelal weinig ruimte voor een serieuze buitenrit.
Over steekvliegen kan ik je helaas niks zeggen, wij komen meestal in jan-feb daar, dan zijn die er nog niet.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 22:48

Helaas zijn er wel vrij veel steekvliegen in de zomer. En wanneer je echt voor het buitenrijden gaat, en je bent niet van plan om ook met de trailer iuitstapjes te gaan maken, dan kan ik het niet écht aanraden. Hoewel er een bos is mag je daar als ruiter niet komen en de overige zandpaden kun je in 1 rit allemaal gezien hebben.
Accomodatie is perfect (ik heb er 4 jaar gewerkt, weet er alles van Haha!)

Nieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 22:53

er liggen daar in de buurt ontzettend mooie ruiterroutes,lemelerberg,reestdal enz,moet je wel half uurtje met de trailer maar is de moeite waard

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 08:40

We hebben al geboekt!
Een paar weken geleden al.
helaas kunnen we niet de trailer pakken (tenminste een aantal van ons, want die worden gebracht), dus we moeten het met dat gebied doen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 09:59

Nou ja, het is wel een heel mooi gebied hoor! Ik 'moet' me hier al jaren vermaken op de zandpaden en dat gaat prima, maar het is niet bijzonder spectaculair.