NIEUWE tips voor zomerexceem (oude ook welkom)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PrinsesJ

NIEUWE tips voor zomerexceem (oude ook welkom)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 16:12

Ja hoor,, die tijd komt er weer aan,,
de zon,, lekker naar het strand, kleurtje opdoen..
maar ook die verdomde muggen!!
en aangezien mijn paard last heeft van exceem, is dit geen pretje..
nou heb ik hier al vele topics bekeken met verschillende tips maar sommige zijn erg onduidelijk en misschien heeft iemand wel huis tuin en keuken tips die hier nog niet staan!!....
dus nieuwe (ook de ouwde zijn erg welkom) tips stuur een berichtje Lachen en zo hebben we er allemaal wat aan...
en heb ik misschien zelf een paar nieuwe ideeën om uit te proberen Lachen

groetjes!! ..

hansje

Re: NIEUWE tips voor zomerexceem (oude ook welkom)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 20:26

Na jaren huis en tuin tips te hebben opgevolgd, veel geld eraan verdaan en ook geen oplossing heb gevonden, was er maar 1 ding die mij kon helpen: Een exceemdeken

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 21:10

Ik heb twee excemers, woon in een zeer bosrijke omgeving en heb echt alles wat er maar is zo'n beetje geprobeerd. Aan allerlei nieuwe experimenten mee gedaan. Speciaal voer, geen krachtvoer en alleen maar hooi, zalfjes, en spray's enz... enz...Alles weinig tot geen enkel resultaat.
Het enige wat echt helpt is, smorgen na 9 uur naar buiten met een goede exceemdeken om die de hele hals bedekt, dus ook tijdens het grazen. De meeste dekens laten de halve hals bloot als ze het hoofd naar beneden doen en helpen dus ook weinig tot niets. En ik doe ze ook een masker erbij om. En smiddags rond 4-5 uur weer op stal. En de stal zo vliegvrij proberen te houden door voor de deuren en ramen fijne horren te doen, of alles gewoon dicht te houden.

Verder was ik mn paarden als ze jeuk hebben met teerzeep en spoel ze lang na met koud water. Dit helpt ook goed tegen jeuk.

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 21:41

ik heb zelf ook een exceem deken van rambo die ook over de oren zit en dus niet kan afschuiven. ook ik was haar ong 2/3 x in de week met teerschampoo..

heb wel gehoord dat onkruid goed zou helpen..

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 21:45

ik tem, er loopt een centraal topic

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 21:46

PrinsesJ schreef:
Ja hoor,, die tijd komt er weer aan,,
de zon,, lekker naar het strand, kleurtje opdoen..
maar ook die verdomde muggen!!

en aangezien mijn paard last heeft van exceem, is dit geen pretje..
nou heb ik hier al vele topics bekeken met verschillende tips maar sommige zijn erg onduidelijk en misschien heeft iemand wel huis tuin en keuken tips die hier nog niet staan!!....
dus nieuwe (ook de ouwde zijn erg welkom) tips stuur een berichtje Lachen en zo hebben we er allemaal wat aan...
en heb ik misschien zelf een paar nieuwe ideeën om uit te proberen Lachen

groetjes!! ..

Als de mugjes die zomereczeem veroorzaken ergens niet zitten, is dat aan de kust....lekker naar het strand gaan zou ik zeggen!

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 06:14

ja eum aangezien ik aan de andere kant van nederland woon,, tegen de grens van duitsland zal dat een beetje moeilijk gaan...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 06:22

hansje schreef:
Na jaren huis en tuin tips te hebben opgevolgd, veel geld eraan verdaan en ook geen oplossing heb gevonden, was er maar 1 ding die mij kon helpen: Een exceemdeken

Knipoog
absoluut waar
koop een eczeemdeken,houd je dier een beetje uit het gras en zorg voor voldoende beweging...

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 06:58

Die vliegjes zitten trouwens niet in het gras maar in de bomen, vooral berken en eiken.
Je kunt wel gaan smeren en voeren maar een deken is waarschijnlijk de beste optie als het echt om de vliegjes gaat.
Misschien kan je het bloed eens laten testen om te kijken of er niet iets anders aan de hand is Pling

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 07:18

'k heb ook een beestje met zomereczeem, maar wat bij ons zeer goed helpt is toch wel de eczeemdeken van RSH (Fries 1.68, van het oude barokke type). Daarnaast was ik haar 's zomers regelmatig met shampoo met teatree olie. Werkt bij ons prima!

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 10:32