wanneer er iets anders is als normaal merkt mijn pony dat meteen. zelfs als ik het zelf niet eens opmerk. dit is heel grappig, maar soms ook donders irritant. hebben jullie paarden dit ook?
voorbeeldje: onze auto staat altijd op de plek waar de paarden langs moeten om naar de wei te gaan, niks aan de hand. nu hadden we voor de vakantie een dakkoffer op de auto gemaakt en er niet bij nagedacht dat dat wel eens eng kon zijn. alle paarden liepen er gewoon langs alsof er niks veranderd was, maar mijn paard schrok zich helemaal wild. vreemd toch?
nog een voorbeeldje: elke week hebben we les op de manege, wanneer er ook maar iets veranderd merkt ze het meteen. en dan heb ik het ook echt over kleine dingen zoals een tafeltje nog achter de bakrand wat er eerst niet stond, wanneer er een reclamebord bij is gekomen, een jas over de bakrand ergens in de hoek wie er eerst niet lag enz.
ook in bakken waar we ooit eens op wedstrijd zijn geweest en de volgende keer is er iets veranderd merkt ze het meteen op. ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel
het is niet zo dat ze gewoon bang is voor dingen, maar echt als er iets veranderd is.herkennnen jullie dit??
haha