Paard verhuizen naar Belgie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rytm

Paard verhuizen naar Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 21:07

Hoi!

Misschien een beetje domme vraag maar voordat ik tegen allerlei onverwachte dingen aanloop..

Stel dat ik naar Belgie verhuis, moet ik dan voor mijn paard, die ik meeneem, wat regelen?
Of kan ik die zo op de trailer planten en daar weer op stal zetten en that's it?
Ik bedoel..als je naar de andere kant van de wereld gaat lijkt me dat je vrij veel administratie te doen hebt. Maar is dat ook zo als je naar Belgie gaat?
Of alleen buiten de EU oid?

Alvast bedankt!

Anoniem

Re: Paard verhuizen naar Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:09

Niks ,alleen je chip in belgie laten registreren,kost je ongv.50 eurie's Gestoord (ben er nog nijdig om Bloos )

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 21:15

Oke!

Nou bedankt, daar zou ik bijvoorbeeld nou nooit aan gedacht hebben!
Moet dat van te voren of kan dat ook als je daar al bent?
En wat is dan de max. tijd die je eroverheen mag laten gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:22

Ze moeten hier voor julie geregistreerd zijn dus haast hoef je nog niet te maken.Anders kan je ook gewoon zeggen dat hij tijdelijk hier is ,maar dan moet je een stal adres in nederland kunnen opgeven.Ik zou hem hier ook alleen maar laten registreren als je zeker weet dat je hier blijft.Anders is het zonde van je geld.Als je hier wedstrijden wilt rijden is ook die registratie hier nodig,je krijgt een sticker om in je paspoort te plakken.
Je moet dat herregistreren door een dierenarts laten doen trouwens

Jisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:24

Volgens mij hoeft dat allemaal niet hoor, mijn pony is begin februari verkocht naar belgie en heb daar niks over gehoord, ik heb ook een paard gekocht in belgie en 4 weken hier gehad, had niks over laten zetten ofzo, naar 4 weken heb ik hem toch weer terug gedaan omdat het niet het paard was waarnaar ik op zoek was,,helaas...

Eelco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:29

Officieel moet je papieren hebben van het PVE (productschap vee vlee en eieren) om paarden over de grens te transporteren. Ook in EU landen.

Toen ik naar duitsland ben verhuisd.
Heb ik het ook officieel gedaan. Mijn paarden zijn door het PVE gekeurd en heb transport papieren gekregen. Ik had namelijk geen zin om bij aanhouding aan de grens weer terug te moeten omdat ik de papieren niet zou hebben. de prijzen hiervoor weet ik niet meer precies ik dacht 30,- per paard. Maar dat kan je beter navragen bij het PVE.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:42

Ik ben mijn paard in nederland gaan halen, en je kan er zo de grens mee over.Uiteindelijk kan je hier net zo goed een wedstrijd gaan rijden of weet ik wat?
Het is alleen belangrijk dat je papieren om je paard te vervoeren in orde zijn,dus dit wil zeggen dat hij in gechipt is,anders mag je hem op de weg niet vervoeren.

Justicelover,van mij hoef je die chip ook niet te laten registreren hoor.Helaas denkt de belgische overheid er anders over.Heb er uren mee getelefoneerd omdat ik het registreren van mijn chip geldklopperij vind.Helaas kreeg ik ze niet overtuigd Clown
Zelfs mijn paard wat in belgie gechipt is acht jaar terug moet opnieuw geregistreerd worden.Het heeft ook te maken met het verstrekken van medicatie,als je paard als slachtpaard geregistreerd staat kan hij bepaalde medicatie niet krijgen.moet hij geslacht worden kan hij zonder geldige registratie niet geslacht worden enzovoort.

ulleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:45

ach in belgie kan je alles nog maken, niks is hier in orde dus als je paard gewoon gechipt is en het paspoort en entingen zijn in orde zou ik me niet druk maken en verder niet teveel doen?

ulleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:48

silvana schreef:
Ik ben mijn paard in nederland gaan halen, en je kan er zo de grens mee over.Uiteindelijk kan je hier net zo goed een wedstrijd gaan rijden of weet ik wat?
Het is alleen belangrijk dat je papieren om je paard te vervoeren in orde zijn,dus dit wil zeggen dat hij in gechipt is,anders mag je hem op de weg niet vervoeren.

Justicelover,van mij hoef je die chip ook niet te laten registreren hoor.Helaas denkt de belgische overheid er anders over.Heb er uren mee getelefoneerd omdat ik het registreren van mijn chip geldklopperij vind.Helaas kreeg ik ze niet overtuigd Clown
Zelfs mijn paard wat in belgie gechipt is acht jaar terug moet opnieuw geregistreerd worden.Het heeft ook te maken met het verstrekken van medicatie,als je paard als slachtpaard geregistreerd staat kan hij bepamijalde medicatie niet krijgen.moet hij geslacht worden kan hij zonder geldige registratie niet geslacht worden enzovoort.

mijn paard is na al die jaren nog altijd niet geregistreerd. Is jaren geleden in belgie gechipt en zit nog altijd te wachten op de registratie. ieder jaar bel ik even en ieder jaar krijg ik weer hetzelfde verhaal dat het in de nabije toekomst wel in orde wordt gemaakt... blablabla.. ik maak me er niet meer druk over.

ik krijg binnen een week ook een nederlands paardje op stal voor enkele maanden en aangezien die gechipt is en paspoort is in orde, maak ik me daar verder ook niet druk over.

UrielleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 21:01

Eelco schreef:
Officieel moet je papieren hebben van het PVE (productschap vee vlee en eieren) om paarden over de grens te transporteren. Ook in EU landen.

Binnen de Benelux hoeft dat niet meer.
Registreren in de databank wel maar dat is nog zo'n zootje ongeregeld...