Welke stal/rij jas?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Welke stal/rij jas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 17:26

Ik heb 2 jaar geleden zo'n fijne MH horse jas gekocht. Een wat langer model maar wel getailleerd. En wind en waterdicht. Maar niet zo'n zweetstofje. Hij was ook niet extreem dik maar wel lekker warm.

Nu is hij vandaag helaas gesneuveld. Hij werd ook al wat te klein. En ben dan ook echt toe aan een nieuwe jas. Maar wil ongveer zo'n zelfde jas terug.

Welke jassen kunnen jullie me aanraden?

Lenneke_

Re: Welke stal/rij jas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:02

Ik ben zeer tevreden over de jassen van Humane Nature, te koop bij de ANWB winkels.
Zijn wel geen paarden jassen, maar ik vind ze veel fijner. Ze hebben veschillende modellen en zijn van super kwaliteit.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:54

Mijn 1e rij-jas was zo'n wax jas, die kan lekker tegen een stootje.

De jas die ik nu al heel lang gebruik is van Happy Valley, een 3-in-1 of 4-in-1 ding. Dunne buitenjas met daarin een gewatteerde jas waar je de mouwen kunt uithalen. De gewatteerde jas kun je ook los dragen en evt. ook nog als bodywarmer. Ik vind het ideaal, nu heb ik voor alle weersomstandigheden een fijne jas. Er zitten ook lekker veel afsluitbare zakken in, achter twee splitjes en zo'n flapje aan de voorkant dat je over je zadel kunt leggen. Ik weet niet zeker of hij goed waterdicht is/blijft, maar dat kun je ook in de wasmachine zelf doen met een tinnetje harmisol dat je bij de drogist kunt kopen.

Daarnaast heb ik nog een paardrij jas voor 'netjes' als het weer eens hollands weer is en ik op de fiets wegga. Hij is van Harry's Horse en goed waterdicht met een fleece voering. Wel een echte winterjas. Maar hij is goed water en wind dicht. Ik gebruik hem (nog) niet voor stal en rijden, misschien als hij wat ouder wordt.

Succes.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 21:16

JKa een waxjas lijkt me ook ideaal. Maar die hebben ze toch niet gevoerd?
Die van de anwb ken ik wel. Vind ik ook altijd mooie modellen hebben. Vraag me alleen af of die net zo lekker rijden. Aangezien je dan geen splitjes hebt.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:18

Ik heb altijd korte jassen, het liefst met een koort aan de onderkant. Dus ik heb dat probleem nooit

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:19

IK heb nu net een euroriding jas.. Heel fijn wat langer model maar onderaan elastiek, dus tijdens het rijden kan ik die lekker iets omhoog doen!! Zit heerlijk hoor!!

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:19

Ik vind Kingsland erg fijne jassen hebben, zijn dan wel bomber modellen maar dragen heel fijn. Goed waterdicht en ademend.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 21:21

Ik heb liever een wat langer model. Vind het namelijk heel irretant. Dat als ik buk ik een koude rug krijg omdat me jas omhoog kruipt.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:23

Ik heb een PK jas, heel erg fijne jas. Lekker warm, water en wind dicht en ademend! Is wel een beetje bomber model.
Ik heb ook nog een jas gehad van Equi-theme, die was ook super fijne, was een buitenste jas (wind, waterdicht en ademend) lang model met splitjes, met daarin nog een jas (zomerjasje) waar je de mouwen ook nog vanaf kon ritsen! Die was ook super fijn!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 21:27

Die bomber modelen van kingsland bijvoorbeeld. Vind ik altijd heel gaaf om te zien. Maar ben altijd bang dat ik een koude rug krijg met bukken. Vandaar liever een wat langer model.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 22:54

felicity schreef:
JKa een waxjas lijkt me ook ideaal. Maar die hebben ze toch niet gevoerd?
Die van de anwb ken ik wel. Vind ik ook altijd mooie modellen hebben. Vraag me alleen af of die net zo lekker rijden. Aangezien je dan geen splitjes hebt.

De wax jas die ik heb is met zo'n lekkere warme doorgestikte voering.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 07:54

Ik rijd nu met een Gaastra jas, vroeger altijd aan gehad naar school maar mijn paardrijjas was toen kapot gegaan dus toen heb ik voor school een andere gekocht. Prima jas verder, goede kwaliteit.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 08:04

heb nu n jas van equiline , bomber model , wil er nog een bij van kingsland omdat dat stofje zo fijn is doekje erover en weer toonbaar ...
heb altijd langere jassen gehad voorheen , BR , Mountain horse Kyra K etc , die van BR viel super , maar wil geen lange jassen meer
heb ook spullen van anwb Winkel fleece vesten , jassen zijn er in veel mooie modelen etc en er is nog steeds n gedeelte in de uiteverkoop met kortingen tot 70 %en ook die jassen zijn zo gemaakt dat z eniet in de weg zitten ( misschien niet direkt voor in t zadel ) maar Human Nature is wel n jas voor de actieve buitensporten of wandelaar
succes
ps heb mijn bombers een maatje groter dan kruipen ze ook niet zo makkelijk omhoog , want daar heb ik ook n hekel aan half in me nakie staan op stal Haha!

Bloem_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 09:17

Gewoon mijn oude jas Clown
zit lekker en mag ook gewoon vies worden... alleen wel een beetje koud Tong uitsteken

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 10:28

Ik heb een zwarte jas van The North Face uit een outdoorwinkel, geen rijjas maar wel perfect ervoor. Super jas en echt waterdicht, al 2 jaar zelfs na meerdere wasbeurten in de machine. De jas bestaat uit een soort regenjas buitenzijde dus ook in de zomer te dragen, met een inritsbaar fleecejack welke ook los te dragen is. In combinatie is het een dikke winterjas waar je zeker de winter mee door komt en de hele dag droog blijft in de regen, zelf een fikse regenbui op de scooter en je bent daarna nog steeds droog en warm. In de winkel waar ik hem kocht werdt me verteld dat bijna alle modellen fleecevesten in dezelfde jas kon geritst worden mits dezelfde maat, dus kan er altijd nog een andere dikte fleecejack in ritsen als ik dat wil. Verder is het een model tussen een bomber en lange jas in, bedekt zeker je onderrug en net iets op je billen, maar net niet te lang zodat je er niet op zit tijdens het rijden, en de ritssluiting aan de voorzijde kan ook aan de onderkant open zodat je geen rijsplitten nodig hebt. Onder de oksels zitten ritsen zodat je deze kunt openen als je het warm hebt, maar valt verder niet op. Verder zit er ook een capuchon aan die eraf kan of opgerolt in de hals. Was best prijzig, maar heb het geld er al dubbel en dwars uit hoor, zoveel plezier van. Verder ziet ie er na intensief dragen na 2 jaar ook nog netjes uit, gaat nog wel ff mee verwacht ik zo.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 22:12

Ik heb ook de '3-in-1''4-in-1''weetikveel-hoeveel-ineen' Happy Valley jas, hij is wel lang, en handig mee te rijden, persoonlijk vind ik hem wel nogal koud (k ben een koukleum:P!) maar ik heb dr altijd nog een extra bodywarmer over..

Die aparte collectie lijkt mij ook wel heel lekker warm, hoe heetie, van KWPN ofzo.. k Zag ze laatst bij de Hypo.
Lijkt me een fijn jasje..

Hier lopen er een heleboel met die bomber Kingsland, ben dr zelf ook verliefd op, maar k hou ook meer van het lange model..

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 22:16

Ik heb een lange BR jas, waterdicht, opzich een super fijne jas, alleen ik draag hem bijna niet omdat ik juist van een kortere jas houd.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 22:36

Ik heb een Musto. Is een langer model (parka), wind en waterdicht én goed ademend. Ze zijn wat duurder, maar wel heel fijn!

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 13:56

Ik heb een Horca jas, ik doe er al 3 jaar mee, en hij is nogsteeds knalrood, ondanks het vele wassen Lachen Het is een getailleerde blokjes jas, maar niet zo heel standaard Haha!