Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
superwoman schreef:volgende x zeker aangeven wat je wel en niet wilt.
De reden is idd wel zeer "storend" om te horen
VEGASS schreef:zou er toch iets aan doen. Zeker zien te voorkomen dat je met slechte zin de deur uitgaat, de starters mogen niet de dupe worden van de slechte organisatie
yvonnepuntnl schreef:superwoman schreef:volgende x zeker aangeven wat je wel en niet wilt.
De reden is idd wel zeer "storend" om te horen
daar komt geen volgende keer meer
, kun je het beter van te voren aangeven yvonnepuntnl schreef:Ik krijg vandaag de startlijst voor de wedstrijd waar ik zondag moet jureren: 38 combinaties
Daar heb ik dus geen zin in. Van te voren hebben we niks afgesproken, er vanuitgaand dat het net als op andere plaatsen wel tussen de 25 en 30 combinaties zullen zijn. Toen heb ik ze maar even gebeld met de vraag of er misschien een jury bij zou kunnen (voor mij heeft die jury er 32), toen werd mij gezegd dat de KNHS in de reglementen heeft staan dat je 40 combinaties mag jureren en dat ze een commercieel bedrijf zijn en er dus ook wat aan moeten verdienen.
Wat moet ik hier nu mee?
Citaat:Vergoeding juryleden
Juryleden mogen maximaal de volgende vergoedingen vragen:
Dressuur B t/m Z2 max. € 15,- per dagdeel (= 4 uur)
Dressuur vanaf ZZ-L max. € 30,- per dagdeel (= 6 uur)
Springen cat. 2 en 3 max. € 15,- per dagdeel (= 4 uur)
Springen cat. 1 max. € 30,- per dagdeel (= 6 uur)
Voltige max. € 15,- per dagdeel (= 4 uur)
Mennen Dressuur en Vaardigheid max. € 15,- per dagdeel (= 4 uur)
Mennen Samengesteld max. € 10,- per dag
Juryleden Aangespannen Sport cat. 1 t/m 4 max. € 25,- per dag
Reiskostenvergoeding: € 0,28 per kilometer
Scum schreef:Je kunt er tegenwoordig 10 per uur doorjassen als het flink opschiet. Dus dan kom je op 1 dagdeel.
Je mag er 40, maar dat mag volgens mij alleen als het over meerdere rubrieken is. Ik heb ooit ergens gelezen dat er in 1 rubriek max 30 mogen zitten.
Het enige dat jij dus kunt doen is ze terugbellen en afzeggen of zeggen dat je niet meer dan xxx doet en dat ze voor de rest een andere jury mogen vragen.
Bettine schreef:Weet het niet zeker, maar mag je dan bij meer dan 30 combinaties ook niet 2 dagdelen rekenen?
Scum schreef:Deze informatie heeft (ooit) wel ergens gestaan - ik denk ik het cursusboek van de jurycursus. Het komt ook overeen met hetgeen de KNHS de TS verteld heeft. En het is ook op de jurycursus verteld.
Per uur 3,75 verrekenen mag zeker niet. Dat staat nergens in de reglementen.
Scum schreef:Per uur 3,75 verrekenen mag zeker niet. Dat staat nergens in de reglementen.
Marije_jiplover schreef:Scum schreef:Per uur 3,75 verrekenen mag zeker niet. Dat staat nergens in de reglementen.
Er heeft een keer in het blauwe tijdschrift voor officials van de KNHS gestaan, hoe je moet rekenen bij langer dan 1 dagdeel jureren.
Daar stond met een rekenvoorbeeld uitgelegd dat je wel per uur bovenop de 4 uur zo moet rekenen.
Dus wanneer je minder dan 4 uur of precies 4 uur zit, is het 1 dagdeel. Wanneer je 5 uur zit is het 1,25 dagdeel, wanneer je 6 uur zit 1,5 dagdeel, etc. En dan kom je dus wel uit op 3,75 per extra uur dat je zit.
AmonRe schreef:Ik heb het pas aan de KNHS gevraagd en daar zeiden ze dat je nooit meer dan 15 Euro mag vragen (ook al zit je meer dan 4 uur).....beetje tegenstrijdig dus....