Rond 11 uur weer op stal gezet en snel naar huis geraced want moest nog een weekkaart + stamkaart halen voor aankomende week. Maar bleek dat mijn moeder al eentje aan het halen was.. grrr

We hadden wat extra tijd uitgerekent aangezien Ewald de trailer niet zo leuk vind.. We liepen de stal uit naar buiten en hij zag de trailer al staan en verroerde geen pas

Bij de ponyclub aangekomen uitgeladen.. Meneer stond heerlijk te snurken want het was er zo spannend

Het inrijden ging harstikke goed, hij gaf nergens om.. Alleen wilde de linkergalop (die hij thuis de laatste keren telkens goed deed) niet meer.. en na die galop raakte ik hem telkens kwijt

Na een paar minuten te hebben gestapt was ik (eindelijk) aan de beurt

Er zaten (die zijn dr altijd

De proef zelf ging op zich vrij goed, vond het zelf wat slordig omdat Ewald het allemaal zo spannend vond

Maar was (en BÉN) harstikke trots op hem, voor de 1e keer in zn leven dat hij op wedstrijd was!
Omdat parade rijden verplicht was heeft Ewald 4 uur (!!) aan de paal vast gestaan met af en toe een emmertje kuil.. Nou ik kan zeggen dat ik nog trotser op hem ben want hij heeft niks uitgevreten en daar heel rustig gestaan. 1x zat ie andermans halsters op te vreten en hij zat een keer met het halstertouw over zn kop heen.. Verder ging het super, een hele ervaring voor hem erbij

Rond half 9 was de parade, daar verwachte ik ook niet veel problemen aangezien ik thuis ook altijd met muziek rijd. Dus zoals ik had gedacht ging de parade ook heel goed, Ewald stopte ook mooi het paard ahter ons op die het doodeng vond

Na het opstellen stonden we fijn te wachten tot alle prijzen waren uitgerijkt en de clubkampioen was bekend gemaakt... Niet dus

Er werd inene omgeroepen: en de 1e prijs cat. E klasse B is voor Maaike Heida met Ewald

Jullie willen niet weten hoe verbaasd ik was

Stond smilend mn prijs in ontvangst te nemen.. Ewald vond lintje aan zn hoofd niet eens eng en de ereronde ging ook goed

Om een uur of 10 waren we eindelijk thuis en mijn zorg om Ewald (leek alsof hij pijn had met plassen waardoor hij dus niet plaste maar een beetje drupte) was ook voorbij nadat hij eindeloos lang stond te plassen

Maar ik ben harstikke trots en ga nu met een fijn gevoel officieel starten

Groetjes Maaike
PS: sorry voor lange verhaal