Optijd afgemeld en nog verplicht wedstrijdgeld betalen!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JulienSVU

Optijd afgemeld en nog verplicht wedstrijdgeld betalen!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 09:03

Een vriendin van mij had zich opgegeven voor een wedstrijd. Nu had zij zich 8 dagen voor de wedstrijd afgemeld, later kreeg zij het bericht dat het wedstrijdgeld 9,- + administratiekosten bij de de club waar ze bij reed was afgeschreven en dat ze het daar aan terug moet betalen.

Ik dacht altijd dat je als je minimaal een week van te voren je afmeld dat je dan niets hoefde te betalen?
Laatst bijgewerkt door JulienSVU op 04-03-08 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Waikiki

Re: 8 Dgn van te voren afgemeld en nog verplicht wedstrijd betal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 09:07

Als je je eigen afmeld nádat de inschrijving is gesloten moet je betalen. Hoelang dat van te voren is weet ik niet.

pres

Re: Optijd afgemeld en nog verplicht wedstrijdgeld betalen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 09:08

Precies.
Je moet betalen als je je afmeld na de sluitingsdatum.
De sluitingsdatum staat vermeld in het vraagprogramma.
Laatst bijgewerkt door pres op 04-03-08 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 09:09

klopt als een bus... als de inschrijving gesloten is (dat kan per wedstrijd verschillen) moet je betalen als je je afmeld. of er moeten ruiters op de wachtlijst staan. dan vervalt je betaling als ik het goed heb

Nibbit

Re: 8 Dgn van te voren afgemeld en nog verplicht wedstrijd betal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 09:09

de sluitingsdatum kun je vinden op het vraagprogramma. Meestal is dit 2 of 3 weken voor de wedstrijddatum.

Afmelden na de sluitingsdatum moet je idd gewoon betalen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 09:10

nee, dat van de wachtlijst is - merkwaardig genoeg - ook niet waar, de rest klopt wel.

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 09:11

LiSSy schreef:
klopt als een bus... als de inschrijving gesloten is (dat kan per wedstrijd verschillen) moet je betalen als je je afmeld. of er moeten ruiters op de wachtlijst staan. dan vervalt je betaling als ik het goed heb

Bij een wachtlijst zou ik het inderdaad ook niet nodig vinden om te betalen.
Maar ik heb toch een aantal malen moeten betalen terwijl er een flinke wachtlijst was.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 09:15

Ja dat vind ik dus een beetje flauw eraan dat je moet betalen terwijl er toen ook een wachtlijst was.
En hoe zit dat als je zelf op de wachtlijst staat? Ik sta nu als eerste op de wachtlijst voor wedstrijd a.s. zaterdag, stel ik wordt geplaatst maar ik wil er vanaf zien moet je dan ook startgeld betalen?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 09:17

Grote kans van wel ja. Althans zou er maar vanuit gaat.

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 09:19

Als je op de startlijst geplaatst word moet je ook startgeld betalen.
Ze ontvangen dan dus vaak dubbel startgeld voor een startplaats.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 09:19

het hangt er ook een beetje vanaf hoe de wedstrijdorganisatie er mee om gaat...
sommigen laten je niet betalen als ze die plek kunnen opvullen met iemand van de wachtlijst...

wij moeten bij aanvang van de wedstrijd zelf betalen, dan krijg je ook de startnummer te horen... ik heb meegemaakt dat ik iemand pas bij de aanvang van de wedstrijd afmeldde... we hadden het vermoeden dat de pony in kwestie droes had... toen hebben ze me niet laten betalen, ze waren al lang blij dat ik uit voorzorg het beestje thuis had gelaten...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 09:35

ik heb inderdaad een keer afgemeld en toen vulden ze op met iemand van de wachtlijst. ik hoefde toen niet te betalen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 09:36

dat is heel netjes (en IMO ook niet meer dan redelijk, hoewel admie kosten nog wel zouden kunnen), maar het reglement zegt daar niets over.

R_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 10:44

Dat zou wel lekker makkelijk zijn, als je weet dat er een wachtlijst is en je dan afmelden. Je hoeft immers toch niet betalen... dan worden de ruiters nog makkelijker met afmelden!

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 12:08

officeel moet je een afmelding na sluitingsdatum betalen. en bijschrijving (dus ook na sluitingsdatum) komen soms kosten bovenop.
Maar ik merk bij ons dat dit verschillend per vereniging is, de ene vereniging moet je 5 euro extra betalen als je 1 week van te voren bijschrijft en de andere gewoon het normale inschrijf bedrag.
En bij afmelding ligt het eraan of je eigen vereniging al de kosten heeft betaald. mar meestal moet dit toch betaald worden.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 20:38

Betalen dus, als je na sluitingsdatum afmeld. En dat heeft helemaal niks te maken met wel of geen wachtlijst. Dat zijn nu eenmaal de regels van het spel. Dat er ook verenigingen zijn die hier soepel mee omgaan is geluk hebben.
@Ditchie: zolang je op de Wachtlijst staat is er niks aan de hand. Laat de vereniging je weten dat je kunt starten(en dus op de startlijst geplaatst wordt, en je ziet er dan pas vanaf, lijkt het mij dat je ook moet betalen.
Als je er vanaf ziet om te starten laat je dat gelijk weten aan de organisatie, ook als je op de wachtlijst staat. Maar je eerst laten bellen met de mededeling dat je kunt starten, en dan weer zeggen dat je toch maar niet wil starten is op zijn minst erg onbeleefd naar de organisatie toe.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 08:47

En als ik jou was zou ik het bedrag ook maar echt betalen ook! Als je dit niet doet heb je kans dat de vereniging dit meld bij de KNHS en dan kunnen er sancties (boete) volgen...

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 08:56

Het ging hier niet om mijzelf en de rekening was automatisch al afgeschreven bij onze eigen rijvereniging.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 10:12

Ik heb me gister 8 dagen van te voren afgemeld, was geen probleem

Asmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 10:46

Er is al een tijd niet gereageerd op dit topic zie ik. Ik heb nog wel een vraag met betrekking tot de inschrijving. In het reglement staat namelijk dat je je inschrijft door middel van het opsturen van coupons. Hieruit concludeer ik, dat je niet bent ingeschreven als er geen coupons zijn opgestuurd. Volgens mij zien verenigingen dit over het hoofd. Geen coupons opgestuurd= niet ingeschreven staan= geen wedstrijdgeld betalen als je afmeldt.

Bij mij is het volgende het geval. Ik heb een week geleden gevraagd of er nog een plek vrij was. Hierop werd geantwoord dat dit niet het geval was, maar dat ik op een wachtlijst gezet kon worden. Dit wilde ik ook wel. Het paard dat ik zou gaan starten is kreupel geworden en op het zelfde moment kreeg ik de melding dat ik op de startlijst ben gezet. Ik heb direct gemeld dat het paard kreupel is. Ik hoop echt niet dat ik hoef te betalen. En zo wel, dan ga ik het toch op het voorgenoemde argument gooien, dat ik nooit ben ingeschreven. Als zij het reglement strikt aanhouden (betalen bij afmelding na sluitingstermijn), dan houd ik het reglement ook strak aan (ben nooit ingeschreven, geen coupons opgestuurd).

Wat vinden jullie hiervan?

Asmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 10:49

Artikel 38 - Wijze van inschrijven
1. Inschrijven bij een wedstrijdgevende organisatie:
a. In de disciplines Dressuur, Springen, Eventing en Mennen (dressuur en
vaardigheid)
dient een deelnemer zich in te schrijven door middel van het
opsturen van een volledig ingevulde startcoupon per rubriek.

Artikel 43 - Afmelden voor een wedstrijd / Betalen van inschrijfgeld
1. Deelnemers die zich hebben ingeschreven maar niet aan de wedstrijd kunnen
deelnemen dienen zich tot uiterlijk 24 uur voor het begin ervan schriftelijk af te
melden, tenzij hiervoor in het vraagprogramma een andere procedure en/of een
ander tijdstip is aangegeven.
2. Deelnemers die zich voor de in het vraagprogramma vermelde sluitingstermijn
van inschrijven afmelden zijn geen inschrijfgelden, waarborgsommen en opslagen
verschuldigd.
3. Deelnemers die zich niet of niet op de in dit artikel vermelde wijze hebben
afgemeld, kunnen door de wedstrijdgevende organisatie bij de KNHS worden
voorgedragen voor een heffing conform de Wedstrijdtarievenlijst. Deze heffing
wordt geïnd door en vervalt aan de KNHS.
4. Deelnemers die zich niet, niet juist en/of na de sluitingstermijn van inschrijven
afmelden, dienen het inschrijfgeld (en wanneer dit in het goedgekeurde vraagprogramma
is vermeld eventuele waarborgsommen, opslagen en/of stallinggeld)
aan de wedstrijdgevende organisatie te voldoen.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 11:59

Phoeh Asmilla ik weet niet precies hoe dat dan zit. Maar wanneer je paard kreupel is kan je bij je dierarts een verklaring vragen, dan kost het je zoizo geen startgeld.
Hoe dat precies zit als je op de wachtlijst staat weet ik eigenlijk niet! Heb je die vereniging niet gelijk gezegt dat je niet meer wilt starten? En hoe reageerden zij daarop?

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:26

Lekker makkelijk als iedereen dat gaat doen: we sturen geen coupons meer op, geven we pas af als we op wedstrijd zijn. Mochten we niet mee willen doen op het laatste moment, hoeven we ook niet te betalen!

Asmila: ik vind het een beetje raar dat je zoiets hebt van: ik wil niet betalen omdat het paard kreupel is.
Je geeft je ten eerste later op, secretariaat doet de moeite om je op de lijst te plaatsen, er is een plaats vrij en je kunt starten. Dat jouw paard kreupel is, heeft er toch niets mee te maken dat je toch kunt starten? Dat je uiteindelijk niet kunt starten, is jouw probleem.

Als ik secretaresse was van de betreffende vereniging waar je wilde starten, en ik zou ooit nog zo'n aanvraag van je krijgen, kon je bij mij gewoon nooit meer op de reservelijst.

Asmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:47

Liselot11: Op de reservelijst staan geeft geen garantie dat je kan starten. Ik vind dat de betreffende vereniging eerst kan melden dat er een plek vrij is en dan vragen of je alsnog op de startlijst gezet wil worden. Voor hetzelfde geld had ik me ook voor een andere wedstrijd ingeschreven en werd ik daar eerder geplaatst. Is het dan ook reeel om voor de andere wedstrijd ook volle pot te betalen?

Jij draait de zaken om. De vereniging zou de mensen die geen coupons insturen niet moeten inschrijven. Inschrijving is pas voltooid als er coupons binnen zijn. Zijn ze er niet, dan heb je pech en kan je dus niet starten. De coupons zullen dan dus ook voor sluitingstermijn binnen moeten zijn. Als iemand daarna afmeldt, zou er eerst gekeken kunnen worden of er iemand in die plek wil. Is dat niet het geval, dan zouden ze alsnog kunnen overwegen om startgeld in rekening te brengen. In principe is er sprake van een overeenkomst tussen jou en de vereniging. Als er sprake is van overmacht (kreupelheid is dat wel dacht ik zo) dan hoef je jou verplichting niet na te komen. Ik weet dat dit nou eenmaal de regel van de KNHS is, maar echt redelijk vind ik het niet.

Asmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:50

ditchie schreef:
Phoeh Asmilla ik weet niet precies hoe dat dan zit. Maar wanneer je paard kreupel is kan je bij je dierarts een verklaring vragen, dan kost het je zoizo geen startgeld.
Hoe dat precies zit als je op de wachtlijst staat weet ik eigenlijk niet! Heb je die vereniging niet gelijk gezegt dat je niet meer wilt starten? En hoe reageerden zij daarop?

Ik heb het inderdaad meteen gemeld bij de betreffende vereniging. Zij deden gelukkig niet moeilijk, maar ik kan me zo voorstellen dat er verenigingen zijn die hier wel moeilijk over doen. Overigens ben je volgens het reglement van de knhs na de sluitingstermijn startgeld verschuldigd, ook met dierenartsverklaring. :S