Manege Lisiduna

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flowerpull

Manege Lisiduna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 16:30

Hoi allemaal!
In de meivakantie ga ik een weekje bij mijn oma in Burg Haamstede logeren, en ik mag daar een aantal buitenritten gaan maken. Nu had ik dus op google Manege Lisiduna gevonden, in Burg Haamstede. Op bokt liep er wel een topic over, maar deze was al erg oud, dus het kan zijn dat het e.e.a. is verandert nu. Wat zijn jullie ervaringen? Wanneer zijn de buitenritten, hoelang duren ze, wat kost het? En hoe kan ik contact met ze opnemen?
Alvast bedankt! Lachen
xx Flowerpull

nobillity

Re: Manege Lisiduna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:32

Als je naar Burgh-Haamstede ga naar Manege Grol.
Vind ik een fijne manege en is ook niet zo ver weg.
Is in Renesse

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 16:34

Ja dat had ik ook al gezien. Maar in dat andere topic stonden ook reacties dat de omgeving van de ritten bij Lisiduna mooier was? En dan in Renesse geen bossen waren. Bedankt voor je reactie Lachen

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:34

ik ben er van de zomer geweest met een groep, ik heb een strandtocht toen gemaakt.
Ik vond het echt heel leuk, goede begeleiding en een leuke tocht! Wel vond ik de pony's(ik reed toevallig op een paard, Beauty) behoorlijk pittig, je moet toch wel behoorlijk kunnen rijden.

De kosten weet ik niet, zullen misschien wel op de website staan.

groetjes,
Karlijn

edit: Eerlijk is eerlijk, ik heb nog nooit zo genoten tijdens een strandrit!

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:37

Zou iemand in dit topic me de link van de site kunnen geven? Pas zocht ik naar de site, maar ik kon deze niet vinden, of hij deed het niet meer. Lijkt me een leuke manege om een keer te gaan rijden, al heb ik gehoord dat de ritten soms nogal 'ruig' zijn Knipoog Ben benieuwd.

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:38

Ik heb nog nooit gereden hoor bij manege Lusidina dus kan mijn mening daarover ook niet geven ik vind Grol wel goede manege Haha!

MioEnTia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:50

Wij gaan hier altijd heen als we naar het strand gaan ( met of zonder eigen paarden ).
Ze zijn er altijd erg vriendelijk. En de ritten zijn heel leuk. De ritten duren ook best lang (ong anderhalf uur of langer )en kosten volgens mij 25 euro . De paarden zijn leuk, maar sommige zijn wel pittig Knipoog ( zelf houd ik hier wel van Lachen ) .

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:19

Manege Grol en Manege Lisaduna beide leuke manege's. Leuke begeleiding al vind ik zelf dat Lisaduna daarin iets beter is. Bij Grol vond ik de rit ook erg leuk Tong uitsteken ben daar een aantal keer mee naar het strand geweest en een aantal keren een duinrit (maar dat is al lang geleden 9 a 8 jaar geleden dus dat zal wel erg verandert zijn) Die ritten vond ik wel altijd leuk. De ritten waarin ik heb meegereden dan waren de groepen wel altijd behoorlijk groot ik weet niet hoe dat zal zijn in mei want dit was in de zomer. Bij Manege Lisaduna zijn de strandritten ook super deze manege is wel duurder maar de groepen zijn ook wel een stukje kleiner kiezen goede tijden uit dat je niet met hoog water zit. En je gaat door het bos wat ik zelf wel erg leuk vind. Tong uitsteken

Wat de keuze ook zal worden in ieder geval veel plezier in de meivakantie Haha!

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:22

Heb er dik 2 jaar geleden een strandrit gemaakt. Had een pittig paardje die werd uitgegeven als braaf paard. Maar was wel goede begeleiding!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:44

Ik ga hier ook nog regelmatig een strandrit maken.
Is altijd heel leuk en de omgeving is ook prachtig. Ze hebben leuke pony's en paarden, de meeste toch wel wat pittig. Je moet dus wel kunnen rijden.

Rijsdijk20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:47

Lisaduna is echt een goede keus, Grol vind ik echt onder de maat.. De paarden lopen hele dagen en ik kreeg zelfs vorige keer een kreupele mee.. De paarden weten precies wanneer ze in galop moeten.. vond ze er ook slecht bijstaan..

Goede keus dus..

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:50

Wij zijn er nu 3 jaar achter elkaar op ponykamp geweest. (Lisiduna) En gaan nu voor de 4e keer, omdat het zo goed bevalt. Ik weet niet hoe die paarden zijn. We hadden onze eigen paarden bij. In het 1e jaar kreeg één begeleider een paard die een heel dik been had en niet al te goed liep.
Verder is het een leuke en fijne omgeving om er te rijden.

ziggemans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:22

Wij gaan er elk jaar op ponykamp met de ponyclub en hebben onze eigen paarden bij.
Maar de paarden daar zien er niet altijd even gezond uit, en lopen vaak ook onregelmatig.

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:08

Heeft iemand misschien de link van manege Lisiduna nog?? Lachen Vind de meeste verhalen in ieder geval goed klinken...

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 22:11

Nee volgens mij hebben ze geen site.. Ik heb er in ieder geval heeel veel zin in.
Ik kan op zich wel rijden, rijd al 7 of 8 jaar bij een manege, maar verder geen ervaring ofzo. Nougoed, ik zie wel Clown

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 22:12

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 22:17

Afgelopen zomer ben ik met een vriendin en onze eigen paarden naar lisiduna gegaan. De omgeving moet ik zeggen is prachtig, veel bos / goed strand. Maar wat ik wel vond was dat de stallen er armoedig uitzien / donker. Maar de paarden van wat ik heb gezien zijn wel lief en goede begeleiding op stal. De begeleiding op de buitenritten weet ik niet. Maar een prachtige omgeving.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:46

Anders moet je gewoon bij allebei de maneges gaan kijken. Ik heb zelf erg goede ervaringen met Grol, nee de paarden zijn er niet kreupel, staan er niet slecht bij, maar Grol had een slechte naam, helaas, en kom daar maar eens snel van af.
Grol is zeer zeker een goede manege, met goede, fijne paarden. Je kan zelf kiezen of je rustig of heel fel wilt ( in dit geval is Lady een erg goede keuze ) en is een cap verplicht.
website. www.manege-grol.nl of www.manegegrol.nl

Rijsdijk20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 09:20

Vraag niet wat voor cap.. Er liggen caps die je moet gebruiken die nog geen eens goedgekeurd zijn!!!
Mijn paard die ik kreeg toegewezen was toen echt kreupel..

Jorissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 09:30

Toevallig zijn wij gister nog geweest met een groep van 6 man. We kregen Rein als begeleiding mee en deze man weet alles over de paarden en het strand.
Erg handig dus, want hij verteld je precies waar je heen moet.
Wij gingen vroeger altijd naar manege Grol in Renesse toe, maar in vergelijking met manege Lisiduna bevalt dit ons beter.
Het klopt inderdaad wel dat het er hard aan toe kan gaan(is bij onze groep altijd zo, doordat we snelle paarden meenemen) maar als je dat niet wel houden ze daar dus gewoon rekening mee en krijg je wat rustigere paarden.
Ook is het zo dat als je gaat galloperen je de begeleider voorbij mag en je voor de volgende palen moet stoppen( het strand is in vlakke verdeeld).
En heen en terug pak je ook nog een stukje bos en dat is toch echt wel genieten, in die mooie omgeving dan terug rijden en de rit nog door te spreken.
Dragen van een cap is trouwens wel verplicht. En iedereen draagt die dus ook, zelfs de begeleider.

Grol heeft niet alleen een slechte naam, maar is de laatste jaren ook best wel slecht geworden. En de paarden hebben ze ook niet echt een hard voor in mijn mening, maarja ieder zijn mening he.

fransis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 10:57

rein is de stalmeester, en onder zijn begeleiding weet je 100 % zeker dat je krijgt wat je hebben wilt. hij weet heel goed waar hij mee bezig is en is een absolute topper. de accomodatie is wel een zootje. maar verder superomgeving en als je aangeeft wat je wilt krijg je dat ook.

sofire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:57

Ik heb mijn ruiterbewijs op Lisiduna gehaald. Ik kreeg les van een extern persoon, maar ik gebruikte paarden van de manege. Naar mijn mening waren dat prima paarden! Ook de accomodatie vind ik prima, met een grote binnen- en buitenbak. Van de omgeving heb ik weinig gezien, maar wel dat er veel verschillende soorten paarden zijn. Ik ben er wel positief over, maar ik moet er dus wel bij zeggen dat ik weinig van de manege zélf heb meegekregen, dat wil zeggen de lessen en de manier van omgaan.

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 21:50

Lekker positief dus! Ik heb wel 8 jaar rijeraring op manege + verzorgpony, maar maar een paar keer een buitenrit, en nog nooit een strandrit gemaakt. Dus ik heb geen idee wat ik kan verwachten.. Mijn oma gaat het voor me betalen, en ik ga er 5 dagen heen, en het plan was dan geloof ik elke dag een strandrit van 2 uur te maken, in hoeverre dit dan natuurlijk mogelijk is.

Nog tips voor paarden dan voor mij? Sloom hoeft niet, maar ik weet nie twat jullie precies onder pittig en snel verstaan en of ik dat aan zou kunnen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:05

Anders moet je het als je het bespreekt vragen aan de eigenaar, die weet vast wel welk paard dan geschikt voor je is.