en maar hinniken naar dochterlief & andersom

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DvdKloof

en maar hinniken naar dochterlief & andersom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 15:05

hallo bokkers Haha!

ik had even een vraag/vragen.

Mijn verzorgpaardjes Iris & Nikkie zijn Moeder & Dochter, als dochterlief eventjes weg loopt met eigenaresse dan gaat moederlief helemaal hinniken en wil ze perse kijken waar haar dochter heen gaat.
wel een beetje logisch natuurlijk.. maar Nikkie doet dat veel minder.. Sigaar

ik was afgelopen zaterdag op een proefje van De Aangespannen Haflingers, dressuur proefje,
en zodra Nikkie het proefje moest lopen ging Iris weer helemaal hinniken en nikkie ook, maar minder.
toen ik na Nikkie het proefje moest rijden zat Iris echt de HELE tijd te hinniken waardoor ik de lezer bijna(of niet) meer verstond!
is hier miss een oplossing voor??

Groetjes! Tong uitsteken

Judje

Re: en maar hinniken naar dochterlief & andersom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:34

Is de dochter in haar veulentijd wel goed afgespeend?
Wanneer dit niet het geval is, kan hier de oorzaak in liggen.

Verder: er zijn meer paarden, die dat doen. Het is opzich een normale reactie, wanneer ze alleen zijn. Ik denk dat het belangrijk is om te zorgen dat jij een goede leider voor je paard kan zijn, zodat hij een vervanger niet meer nodig heeft.
Daarnaast: misschien oefenen? (Ik weet niet hoe vaak ze uit elkaar worden gehaald en hoeveel uur per dag ze bij elkaar staan.)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:00

Twee paardjes die bij mij op stal staan doen dit ook (moeder&dochter). Vooral de dochter doet het heel erg... De moeder niet zo...

Volgens de eingenaar is dat het probleem met een paard wat in een kudde opgroeit, als haar maatjes weggaan gaat ze ze roepen... Ze wil contact met ze houden, wat heel logisch is voor een kuddedier...

Misschien dat als ze wat vaker zonder elkaar zijn en ook wennen aan alleen zijn dat het minder gaat worden...

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:37

ik heb een moeder en zoon gereden. ze riepen elkaar in eht begin heel veel, maar dat werd vanzelf minder. ze kregen door dat ze ook weer terug komen. in de wei stond nog een shetlander (die de schuld kreeg van de brute afscheiding Tong uitsteken ) maar daar konden ze zich nog wel aan optrekken.