hoe slag om de arm houden bij verkoop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

freespirit

hoe slag om de arm houden bij verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 21:22

wij hebben onze ruin te koop staan en er zijn inmiddels een aantal geinteresseerden die aankomende week komen kijken. Wij hebben het idee dat ze stuk voor stuk allen zeer sympathiek zijn, zo komen ze in ieder geval over.
Wij willen de meest geschikte persoon voor ons paard vinden, diegene die het best bij zijn karakter past en niet diegene die het snelst met geld kan wapperen.

Maar.....hoe kun je nu alle geinteresseerden ontmoeten en zonder ze te beledigen toch een slag om de arm houden ?
Ik wil ze niet het idee geven dat het een gunst is dat ze het paard 'mogen' kopen, maar ik wil wél de beste keus maken.

Hoe pak ik dit aan en wat zeg ik ?

MikeRick

Re: hoe slag om de arm houden bij verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:39

Zo had ik net een verhaal voor je getikt druk ik op de verkeerde knop en weg Bloos

Proberen het gewoon nog een keer, de meest mensen die echt geinterreseerd zijn willen vaak meer dan 1 keer bezichtigen en rijden (zou ik zelf namelijk wel doen).

Voor een eventuele 2e afspraak heb je in de tussentijd ook de andere geinterreseerde een kans gegeven om te komen kijken (iets verder vooruit plannen misschien) en kan je voor jezelf besluiten bij wie je een prettig gevoel hebt.

Het is maar een idee, succes met de verkoop !

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:54

Gewoon vooraf zeggen dat je alle kijkers wilt ontmoeten en dan je keus wil maken. Zo kunnen mensen zelf afwegen of ze misschien een lange rit voor niks willen maken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:17

Mijn Welsh is te koop, maar als je hoofd mij niet aanstaat, kun je een miljoen bieden, jammer dan.
Maar ben wel duidelijk en eerlijk dat JIJ bepaald of iemand het paard MAG kopen. Daarmee maak je het jezelf zeker niet gemakkelijk, maar als een goede plek echt belangrijker is dan het geld of de tijd die het kost om je paard te verkopen, dan moet je dat gewoon melden.

knooopjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:19

hoi hoi.
gewoon van te voren de koper eerlijk zeggen wat je wilt.
als ze echt intresse hebben begrijpen ze dat.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 23:08

ikke schreef:
Mijn Welsh is te koop, maar als je hoofd mij niet aanstaat, kun je een miljoen bieden, jammer dan.
Maar ben wel duidelijk en eerlijk dat JIJ bepaald of iemand het paard MAG kopen. Daarmee maak je het jezelf zeker niet gemakkelijk, maar als een goede plek echt belangrijker is dan het geld of de tijd die het kost om je paard te verkopen, dan moet je dat gewoon melden.

nou beoordeel ik niemand op z'n hoofd, maar ik snap wat je bedoeld Knipoog Zou die situatie ontstaan dan heb ik ook helemaal geen probleem. Het gaat er juist om dat alle geinteresseerden, op dit moment, erg symphatiek en geschikt overkomen. Maarrrrrr...ik zeg het ze eerlijk en misschien word het bij de bezichtiging wel helemaal duidelijk....'voel' ik gewoon of het de perfect match is of niet.

thanks voor jullie advies !

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 23:15

Ik denk dat eerlijkheid het langste duurt. Waar je wel bij na moet denken dat je mensen dus ook voor het hoofd gaat stoten. Want als je alle kijkers informeerd dat je het beste zoekt voor je paard. En je gaat dan vertellen dat zij het niet geworden zijn stoot je mensen voor het hoofd!
Veel succes met de verkoop.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 07:58

Hoe dat te bereiken kan ik je niet direct wat over zeggen.
Wat ik je wel in overweging wil geven is het volgende.
Ik heb ooit ook op die manier een paard verkocht. Het was me zoveel waard dat hij naar die mensen zou gaan dat ik hem voor de helft van de reele prijs heb verkocht.
Ik heb nog nooit ergens zóveel spijt van gehad. Zes weken later was hij namelijk al de handel in! Boos!
Ze hebben het mooi gespeeld dat moet ik zeggen, gezinnetje met 4 kinderen, paardje was voor mams omdat ze de sport weer wilde oppakken. Allemaal zeer betrouwbaar. Koe
Ik doe het nooit meer in ieder geval; degene die betaalt heeft hem hoor Ja .

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 08:03

Wat doe je als de eerste er meteen weg van is en m wil kopen? Ik snap wel dat je een goed plekje wilt, maar garanties heb je toch nooit.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:24

LDRD schreef:
Hoe dat te bereiken kan ik je niet direct wat over zeggen.
Wat ik je wel in overweging wil geven is het volgende.
Ik heb ooit ook op die manier een paard verkocht. Het was me zoveel waard dat hij naar die mensen zou gaan dat ik hem voor de helft van de reele prijs heb verkocht.
Ik heb nog nooit ergens zóveel spijt van gehad. Zes weken later was hij namelijk al de handel in! Boos!
Ze hebben het mooi gespeeld dat moet ik zeggen, gezinnetje met 4 kinderen, paardje was voor mams omdat ze de sport weer wilde oppakken. Allemaal zeer betrouwbaar. Koe
Ik doe het nooit meer in ieder geval; degene die betaalt heeft hem hoor Ja .

Dat is natuurlijk ook zo. Zulke verhalen zijn er genoeg op bokt geweest.
Ik heb de advertentie van TS ook gezien en wat een gaaf beest is dat!