piepende pony's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xElienx

piepende pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 20:21

wat betekend het piepende geluid wat paarden af en toe maken.

onze pony doet het namelijk wel erg vaak. 9het is net een varkentje Nagelbijten / Gniffelen )
hij loopt nu een aantal maanden bij een nieuwe groep. hij maakte het geluid bij de kennismaken (zoals bij veel paarden), maar hij blijft het doen. als er een andere pony naar hem dreigt, bijt, schopt of boos naar hem kijkt, begint hij weer te piepen. ook doet hij het als hij zelf een andere pony opjaagt.

sonjim

Re: piepende pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:48

Nando blaast, als een kat ook vreemd en ik kan het niet plaatsen net als in jouw geval. Ik kan me alleen voorstellen dat hij dat doet uit onderdanigheid.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 08:21

haha...wij hebben er ook eentje, die maakt dan gilletjes.
Meestal als eentje dicht in de buurt van d'r komt.
Ach zo heeft iedere pony zijn eigen kenmerken.
Normaal zijn hengsten/mannetjes gevoeliger voor het gebruiken van geluidjes.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 08:24

mijn verzorgpony piept ook altijd Knipoog
eigenlijk wordt ik er een beetje gek van want als er een andere paard of pony langs komt dan piept ze al Tong uitsteken

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 09:48

De hengsten uit mijn verzorgkudde miepen ook vreselijk Tong uitsteken De appie die alleen staat (hier geen commentaar over, heb geprobeert er iets aan te doen, maar de eigenaren vonden het niet zo nodig) miept als hij met de andere hengst staat te neuzelen. De hengst uit de kudde, Carlos, miept als een van zijn merries met mij mee is geweest en dan weer terugkomt. En als Kwark, het veulen weg is geweest, komen zijn moeder en bijna moeder ook hinnekend en fiepend aan. Denk dat het bij de merries en op sommige momenten bij Carlos blijdschap is ofzo, en de hengsten doen het dus naar elkaar, denk om even off te showen Clown