Vind die het lekker, ofniet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moelie

Vind die het lekker, ofniet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 13:02

Hey, even jullie mening. Als ik mijn paard met me hand, of met de massageborstel over zijn schoft aai/borstel dan gaat die helemaal met zijn hoofd omhoog en wiebelt dan een beetje. Hij gaat dan ook een beetje trekken aan het halstertouw (dan staat die vast). Omdat die dan dus met zijn hoofd omhoog gaat.
Als ik hem op zijn hoofd lekker hard kriebel met me hand, dan merk ik wel aan hem dat die het lekker vind, dan gaat die met zijn hoofd tegen me aanstaan en doet zijn oogjes half dicht.
Wat denken jullie met het gekriebel op zijn schoft, vind ie het juist lekker dat die zo reageert, of juist niet? Ik heb zelf het idee dat die het wel lekker vind.
Als ik niet zo goed heb uitgelegt hoe die reageert, dan zeg het maar.. dan probeer ik het even duidelijker uit te leggen.
Paarden kriebelen elkaar ook vaak bij de schoft als ze aan het kroelen zijn, heb sowieso al meerdere keren gehoort en gelezen dat het ontspannen voor ze is om ze te kriebelen bij de schoft.

row_bow

Re: Vind die het lekker, ofniet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 13:05

Ik denk dat je dit gewoon vaker kan doen hoor, want als hij het niks had gevonden, had ie wel anders gereageert!
Mijn pony doet namelijk precies hetzelfde als ik haar op dr hals kriebel. Knipoog

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 13:15

Haha oke Lachen Ja ik had zelf ook het idee dat die het wel lekker vond, maar omdat die dan vaststaat kan die ook niet omdraaien of weglopen als die het niet lekker zou vinden.
Haha ja, echt schattig om ze zo zien te genieten als je ze lekker aan het kriebelen bent. Ik heb mijn paard nog niet zo heel lang (sinds 18 januari) dus ik ben nu alle plekjes aan het ontdekken dat die lekker vind. Vanmorgen ook ontdekt dat die het lekker vind dat ik zijn oren kriebel, en als ik zijn halster afdoe vind ie het al helemaal lekker als ik hem achter de oren kriebel Lachen

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 13:17

Een paard die ik wel wat vaker geborsteld had deed dit ook altijd als ik hem met een rubberen rosborstel op zn schoft poetste. Nek lang koppie omhoog en ging dan met zn neus langs de tralies ofzo Tong uitsteken Iedereen die toen langs kwam lopen zei toen altijd iets van: ' Zo! die staat te genieten!!!' Dus denk wel dat ie het wel lekker vond Knipoog

ravado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 13:22

Gewoon lkkr blijven doen. Als hij het niet goed vond had hij het wel laten merken. Mijn paard heeft eigenlijk helemaal geen kroelplekjes (of ik heb ze nog niet ontdekt...? Haha! ) Bij de schoft, hals of achter z'n oren... Geen reactie. Het kan hem geloof ik niet zoveel schelen. Tong uitsteken

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 13:23

Macchiato schreef:
Een paard die ik wel wat vaker geborsteld had deed dit ook altijd als ik hem met een rubberen rosborstel op zn schoft poetste. Nek lang koppie omhoog en ging dan met zn neus langs de tralies ofzo Tong uitsteken Iedereen die toen langs kwam lopen zei toen altijd iets van: ' Zo! die staat te genieten!!!' Dus denk wel dat ie het wel lekker vond Knipoog

Ja dat doet de mijne precies hetzelfde Lachen Hij gaat ook wel eens met zijn snoetje langs de tralies, was ik er vergeten bij te zetten. Dit lijkt mij idd een reactie omdat die dan aan het genieten is Lachen
Ja, ik heb laatst zo'n massageborstel voor 'm gekocht, met van die rubberen punten erop Lachen En als ik het me de hand doe vind ie het ook lekker.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 13:26

ravado schreef:
Gewoon lkkr blijven doen. Als hij het niet goed vond had hij het wel laten merken. Mijn paard heeft eigenlijk helemaal geen kroelplekjes (of ik heb ze nog niet ontdekt...? Haha! ) Bij de schoft, hals of achter z'n oren... Geen reactie. Het kan hem geloof ik niet zoveel schelen. Tong uitsteken

Haha, ja dit is pas mijn eerste paard maar had een paar jaar geleden 3 jaar een merrie gehuurt, en bij haar had ik die plekken eigenlijk nooit ontdekt, geloof ook niet dat zij er veel omgaf. Maar Vasco reageert echt op veel plekken zo, ook bij zijn hals ja en als ik daar hard overheen borstel gaat die met zijn hoofd helemaal naar mij toe en dan doet ie zijn hoofd ook omhoog. Achter zijn oren vind ie ook heerlijk, vanmorgen dus ontdekt dat hij ook lekker vind bij zijn oren. Wel leuk, om zo die plekken te ontdekken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:12

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 08:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 21:00

Ja ik denk het ook ja, eerst twijfelde ik nog maar ik had wel meer vermoeden dat die het lekker vond dan niet. Is wel leik om die plekjes te ontdekken, nu kriebel ik 'm altijd als ik 'm aan het borstelen ben Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 21:26

Hij wil degene die hem kriebelt terug kriebelen, zoals paarden doen die elkaar kriebelen. Maar bij gebrek aan een paard voor z'n neus doet hij het maar in de lucht.

Wat jij zegt over ontspanning bij het kriebelen bij de schoft klopt. Er wordt een stofje aangemaakt in het lichaam dat rustgevend werkt. Al moet je hiervoor wel flink kriebelen.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 21:34

Ik noem dat altijd neuzelen. De mijne willen dan het liefst bij mij terug neuzelen. Helemaal nu ze aan het verharen zijn vinden ze het lekker en zie je ook vaak dat ze mekaar aan het neuzelen zijn... Mijn merrie vind het trouwens het allerlekkerste als je tussen haar tepels schoonmaakt, dan tilt ze haar achterbeen helemaal op (zodat ik er nog beter bij kan Knipoog ) en staat ze helemaal te genieten. Ze kunnen de meest vreemde plekken lekker vinden om geneuzeld te worden...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 21:44

Mijn verzorgpaard staat dan ook echt helemaal te genieten... Als je het niet hard genoeg doet gaat ie zelfs tegen de borstel aan leunen Tong uitsteken.

Maar die steek zn nek naar voren en gaat gek doen met zn lippen (niet flemen maar wat anders Tong uitsteken). Echt grappig om te zien Lachen.

i_kasperr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 23:28

ik denk dat hij het dan lekker vindt, mijn pony doet dta ook altijd en die krabbelt je ook nog eens terug dat is echt lief

Cin_penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:39

over het algemeen vinden ze dat heerlijk he paarden doen dat ook bij elkaar in de groep en als hij het niet lekker had gevonden had hij wel heel anders gereageerd

Sasse_fras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:50

Hij zal het vast wel lekker vinden, anders had ie inderdaad wel anders gereageerd!