Mountain Horse Sportive High Rider, maatje te klein kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

viv1982

Mountain Horse Sportive High Rider, maatje te klein kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 22:35

Heb al op allerlei zoekwoorden gezocht, maar heb het antwoord op mijn vraag nog niet gevonden.
Ik wil graag de Mountain Horse Sportive High Rider kopen en die dan via een webwinkel bestellen.
Nou heb ik ze afgelopen week aangehad in mijn gewone schoenmaat en merkte toen op dat de laars rondom mijn enkel wel erg los zat. Hoorde vandaag van iemand dat zij ze (vandaag) op advies van verkoper een maatje kleiner had gekocht, vanwege het feit dat de laars losjes rondom haar enkel zat en de laars nog zal uitlopen.
Hoe zijn de ervaringen van anderen hiermee?
Is het voor mij nog de moeite waard om bij een ruitersportzaak een maatje kleiner te gaan passen en zo te bedenken welke maat ik online zal bestellen?

Siers83

Re: Mountain Horse Sportive High Rider, maatje te klein kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 10:21

In de lengte uitlopen zal je nooit gebeuren, kan gewoon niet. Dus daarom niet doen. Ik heb ze zelf ook en bij mij zitten ze rond mn enkel ook te wijd, maar ik hebdaar geen last van. Als je ze een paar keer aangehad hebt met rijden wordt t leer rond je enkel soepel en heb je er geen last van. Ik was daar ook bang voor namelijk, dat t ging drukken en zo. En anders kun je ook nog proberen een zooltje erin te doe waardoor je wat hoger komt te staan en de verhoudingen iets veranderen.Als je besluit ze te kopen zou ik ze gewoon in je normale schoenmaat bestellen. Maar je kunt ze natuurlijk altijd passen in de verschillende maten in de winkel en dan besluiten welke er lekkerder zit. Dan weet je zeker dat je de goede koopt.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:40

ik heb de Sportive rider wel een maat kleiner gekocht,normaal heb ik 42,maar die viel erg groot.
de HIGH rider valt wel normaal,en een maat kleiner uitlopen(echt als de neus knelt)lijkt me niet gaan.
maar goed passen kan altijd!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:16

Met de sportive high rider heb ik geen ervaring (vind ze wel heel erg mooi!) maar ik heb wel thermolaarzen van MH en die zitten zo ruim dat ik ze eigenlijk liever een maatje kleiner had gehad. Ik kan me dus goed voorstellen dat dit matenissue MH-wijd speelt. Al is het met mijn laarzen natuurlijk een voordeel dat er een extra paar sokken in past Knipoog

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 10:03

de MH laarzen vallen inderdaad erg groot. ik heb 38.5 dus moet normaal altijd 39 hebben. maar van deze laarzen kon ik de 38 ook nog makkelijk aan.
ik vind wel dat hij op de kuit behoorlijk uitloopt en dan heb ik al zulke smalle kuitjes. toen gingen ze bij mij afzakken en heb ik ze maar verkocht

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:26

Hihi, ja de kuit is idd behoorlijk aan de ruime kant Ja

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:34

ik had mijn MH ook een maatje kleiner heb normaal 38 maar van MH 37..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:36

Ik heb ze gewoon in mijn eigen maat en na wat uitlopen (auw!) zitten ze héérlijk!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 14:15

Als je nog twijfelt zou ik een maatje kleiner ook nog gaan passen. Ik heb gewoon mijn eigen schoenmaat gekocht en hier tot nog toe geen spijt van gehad al moet ik zeggen dat ze mij het lekkerst zitten met dikke kniekousen aan.

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:01

ik heb met mh laarzen gewoon mijn eigen schoenmaat.
Den wel als je voor leren laarzen gaat het het beste is ze gewoon te passen zo weet je precies wat je koopt.
met een online aankoop moet je toch weer passen past het niet weer ruilen en zo duurd het alleen maar langer.

viv1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 23:32

maar ja, scheelt wel ruim 40 euro....