Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
griebels schreef:Waarom ga je niet eerst erop stappen en stukjes draven op het harde. En dat steeds uitbouwen...
Fien__ schreef:Mijn pony had vorig jaar augustus Haar pees gescheurd ,, waardoor ze 6 maanden niet mocht rijden,,
ze moest op stal blijven en we kregen een schema van de dierenarts,,
Tot nu toe ging alles wel relaxed en gewoontjes,,
Maar over 1 week is het eindelijk zover,,
en mag ze terug rijden ^^
Ik ben echt heeeeuwl blij dat het eindelijk zover is,,
Maar toch ben ik wel een beetje bang =']
Het is een heel rustige pony,maar ze heeft natuurlijk ookal 6 maanden bijna helemaal stilgestaan,
En nu met het draven aan de hand gaat ze er ook geregeld vandoor xD
Ik neem haar niets kwalijk,,want ik zou het na 6 maanden ook wel compleet zat zijn,, x'D
Maar,,
Het is dan dus ookal weer de eerste keer in 6 maanden dat ik weer ga paardrijden.
Ik ben normaal gezien al zo'n schrikkerig persoontje als ik ga rijden,,
maar ik weet niet of het nu wel zo verstandig is ,,dat ik dan voor die eerste keer wel op mijn pony ga.
ik wil het natuurlijk wel heel graag,,maar dan nog.
Zelfs na het longeren ervoor ben ik bang dat ze heel die bak doorraast,
Want te lang longeren mag nu natuurlijk nog niet.
Zou ik het zelf toch doen?
Of gewoon iemand anders er oplaten ? =O
Babootje schreef:Heb je geen opbouwschema gehad van je DA.
Heb ook al eens een peesblessure gehad (althans mn paard) en toen mocht ik echt maar minuutjes draven en het duurde ook dus nog maanden voor ik weer echt aan het rijden was.
Verkijk je niet, peesblessures kosten echt veel tijd en te vroeg beginnen is opnieuw beginnen. Dus neem de tijd ervoor.
Longeren dus beslist niet. En als hij niet rustig blijft probeer iets rustgevends te geven Nervidine wil nog wel eens helpen en in het uiterste geval Sedalin. Succes dus, en echt overhaast het niet.

fuego3 schreef:Madeleen mischien moet je even goed lezen , er is wel aan een schema gedacht , maar die is nu op het punt aangebroken dat ze het wel weer mag proberen .
het rijden zou ik mee wachten tot de pony weer wat rustig is en beginnen met alleen alle dagen een beetje longeren.
. Mijn pony vond het net zo leuk als mij om weer aan het 'werk' te mogen, in hoeverre je 5 minuutjes stappen op het harde werk kan noemen natuurlijk
. Kan je er niet op en dat iemand hem vast houd? Zo kan je weer rustigaan wennen en krijg je gelijk vertrouwen. Daarnaast helpt het om in een groep weg te gaan! In het begin mag je denk ik toch niet al te lang stappen dus er is wellicht iemand die bijvoorbeeld na het rijden wel met jou over het harde wilt uitstappen! Jij kan dan mooi gelijk mee. Paarden zijn met meerdere meestal wat rustiger!