Alternatief voor rijbroek??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NickNameWS

Alternatief voor rijbroek??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 17:18

hallo

Ik ga weer beginnen met rijden na een korte paardloze periode. Helaas ben ik ook aan een nieuwe broek toe.
En eigenlijk heb ik helemaal geen zin meer in die strakke dressuurbroeken! Ik vind ze echt waardeloos en het ziet er niet uit.

Voor de duidelijkheid, ben een man Tong uitsteken

Nu zit ik er aan te denken om gewoon in een niet te strakke spijkerbroek te gaan rijden, en dan met lange chaps (western chaps als het ware). Echter wel op een engels zadel.

Heeft iemand hier ervaring mee? Normaal als je met lange chaps gaat rijden, rij je op een westernzadel. Zou dit uitmaken?

Daarnaast is het aanbod van dergelijke chaps ook niet bepaald groot, overal zie je alleen maar mini-chaps.
Heeft iemand daar nog een goeie tip voor, een winkel misschien? Regio R'dam.

Sigrid

Re: Alternatief voor rijbroek??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:21

Ik heb zelf jaren met spijkerbroek gereden, zonder chaps...wel op een westernzadel. Beviel mij prima hoor!
Had wel een beetje stretch in die broek dus was iets minder stug dan een gewone spijkerbroek. Geen idee of dat ook voor mannen bestaat. Anders zou ik daar wel naar zoeken...

Overigens, te strak is ook niet handig met opstijgen e.d.
Vorige week nog de beugels 5 gaatjes langer moeten maken voor een vriendin die ging uitstappen in spijkerbroek, anders kwam ze er niet op.

Succes ermee!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:22

Hou in de gaten dat de binnennaad van de broek een enkele naad is en geen dubbele. Die gaat schuren (hoewel dat misschien meevalt met chaps)
en heeft Hyporama geen lange chaps?

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 19:14

Je hebt ook van die Jodhpurbroeken. Die zijn niet zo strak als een rijbroek. En je hebt ook mannenmodellen die aan de bovenkant niet strak zijn, maar alleen bij de kuit.
En met spijkerborek gaat ook wel, maar inderdaad kijken of die binnennaad niet te dik is. Ik heb ook een poos met spijkerbroek gereden en die had een enkele naad. Ging prima, alleen was hij erg strak en niet stretch, dus die is uiteindelijk tijdens opstijgen gescheurd.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 19:17

Ik heb een nieuwe van harry's horse een grijze ofzo heerlijke broek. Ik wou net als jou geen strakkebenenafknijper haha en deze zit lekker ruim:). Hij lijkt ietsipietsie op zo'n oud engelse rijbroek met van die pofdijen. tenminste dat vind mijn vader. ik vind m gewoon heerlijk

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 19:18

Pofdijen inderdaad... dat zie je wel vaak bij herenbroeken. Van die dikke bandplooien...

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 19:20

Een spijkerbroek van het merk Wrangler.
Super om te rijden!!

NickNameWS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 08:37

Het gekke is dat ik bijna nergens die chaps (lange) meer zie. Ook niet bij Divoza

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 08:48

spijkerbroek rijd ik ook in hoor. zonder chaps dan wel omdat k die gewoon niet heb, dus daar geen ervaring mee. maar spijkerbroek rijden gaat opzich prima. even opletten dat de naad geen schuurplekken en/of blauwe plekken geeft bij je knieën. kan pijnlijk zijn;)

wedstrijden mag je er alleen ben ik bang niet mee rijden (dressuur)

NickNameWS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 10:24

ikenindi schreef:
spijkerbroek rijd ik ook in hoor. zonder chaps dan wel omdat k die gewoon niet heb, dus daar geen ervaring mee. maar spijkerbroek rijden gaat opzich prima. even opletten dat de naad geen schuurplekken en/of blauwe plekken geeft bij je knieën. kan pijnlijk zijn;)

wedstrijden mag je er alleen ben ik bang niet mee rijden (dressuur)

Ik rij ook geen wedstrijden, ben puur recreant zeg maar Tong uitsteken

Zag hierboven de tip van wrangler broeken, dat is wel een goeie ja.

EvaSuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 10:28

Ik rijdt ook altijd met spijkerbroek, wel in dressuurzadel maar gaat prima. Ik heb trouwens geen chaps maar van die mountain-horse highriders, dat zijn een soort stalschoenen/laarzen met een wijdere schacht als normale rijlaarzen zodat je desgewenst je broek erin kan doen. In het bruin zijn ze heel stoer!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 10:33

Die chaps wat je bedoelt heb ik ook gekocht voor me vriend, daar rijd hij dus ook mee op een gewoon zadel.
Mannen blijven toch allemaal hetzelfde hé Tong uitsteken
Maar ik heb hem van iemand hier op bokt gekocht, misschien kan je eens een topic plaatsen bij gezocht of eens kijken bij de western afdeling. Die zullen ze vast te koop hebben staan. Ik kreeg ook best veel reacties.
Let we goed op als je ze van internet koopt dat je de broek laat nameten in de breedte en lengte Knipoog

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 11:36

mijn vriend rijdt op zowel een engels al western zadel mijn zijn wrangler dayton spijkerbroeken ( hij draagt deze ook in het dagelijks leven) het is nog wel een lekker vlot model.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 11:37

hij koopt deze broeken gewono in jeanszaken in de stad.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:01

als ik geen zin heb om een keer mijn rijbroek aan te doen dan ga ik in spijkerbroek rijden (dressuur) ,het nadeel vind ik wel dat de pijpen bij mij omhoog kruipen bij het lichtrijden maar verder zit het prima

of een jodpurbroek die zijn wat losser en ook comfortabel

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:03

spettic schreef:
Een spijkerbroek van het merk Wrangler.
Super om te rijden!!

helemaal mee eens Haha!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:03

waarom geen jodphur broek met jodhpurs er onder? Dat staat bij een man al stukken beter vind ik.

catharina24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:10

Hoi,

Ik rij in een spijkerbroek met leren chaps. Ga naar een goede western winkel (arthur´s in den bosch of anders heb je ook nog iets in rotterdam of den haag...moet je even googelen) neem leren chaps die zijn het zachtst en hou je ook goed schoon. Die van mij zijn van kaalfsleer.
O ja voor de goede orde ik rij engels op prix st george niveau dus maakt allemaal niets uit!
good luck!