Petrie rijlaarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MaartPaard

Petrie rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 20:35

Heey,

Ik wil binnekort graag leren rijlaarzen. Ik lees hier op bokt dat veel mensen de petrie laarzen te onsoepel vinden. Ik vind het wel hele mooie laarzen om te zien. Zijn ze nou wel aan te raden of niet?

Binnekort ga ik weer wat intensiever dressuur rijden ipv alleen maar in het bos. Wat is op petrie na nog een fijne dressuurlaars? Of gewoon een fijne leren laars?

Groetjes

kepo

Re: Petrie rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:53

ik had petrie laarzen maar ik kan daar niet oplopen deed zo pijn Bloos
heb sinds vorige week de mh laarzen gekocht en die vind ik heerlijk zitten hoefde ze niet eens in te lopen .

Sissy_Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:55

Ik heb ze nog niet gehad maar wil ze nog wel.
ik weet niet of ik je ze kan aanraden maar de meeste mensen zeggen dat ze niet de beste zijn

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 22:18

ik zelf heb gehoord dat ze juist wel goed zijn petries moet je even in lopen ,je kan ze ook helemaal op je maat laten maken .

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 22:24

Je moet er wat voor over hebben om de petries in te lopen, maar als ze goed zitten dan heb je ook voor jaren heerlijk laarzen die super mooi blijven!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 00:08

Ze zijn zeker mooi, maar je krijgt ook zeker blaren..
Succes met je keuze maken Lachen

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 09:08

Ik volg dit even, wil ze nl. ook gaan kopen. Lachen

Yoshimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 09:11

Die horrorverhalen van blaren en kapotte knieholtes gaan niet altijd op hoor! Ik heb zelf ook een paar petries gehad en die waren idd stug, maar toen ik ze eenmaal ingelopen had, heb ik er heel veel plezier van gehad!

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 09:24

Je hoort positieve en negatieve verhalen. Zelf heb ik geen petrie maar cavallo en die vind ik ook fijn (mocht je ander alternatief willen). Je kan het gewoon proberen, misschien is het bij jou geen horrorverhaal. Knipoog

Monrisque

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:03

Ik had altijd Cavallo lederen rijlaarzen. Zaten perfect. Nieuw gekocht, instappen en rijden maar. Heb ze bijna 12 jaar gehad. Ik hoorde ook altijd de "horror" verhalen over inlopen en moeilijkheden bij het rijden. Dacht altijd dat dat eigenlijk maar "aanstellers" waren.

Nou, inmiddels weet ik beter! Twee keer eerder tweedehands leren rijlaarzen gekocht. Lopen; prima! Rijden; sjit!

Nu toe aan mijn derde paar: Petrie rijlaarzen. Lopen gaat na enig wennen goed. Maat voet en kuit prima, net zoals mijn Cavallo's waren, echter ze zijn me iets te hoog en nu gaan ze dus zakken tijdens het rijden.

Dat is een ramp! Zit je je op je paard te concentreren, moet je om de haverklap je laarzen omhoog sjorren.

Ik hoop dat je mijn ervaringen niet gaat delen. Ik wens je succes! Petrie zal best goed zijn hoor, maar als ik mijn oude Cavallo's ergens kon krijgen ging ik ervoor.
Verdrietig

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:06

Ik heb Petrie Glasgows en heb nog nooit zulke fijne laarzen gehad. Had ervoor Derby Softjumpers en eerlijk is eerlijk ; die zaten inderdaad soepeler. Wat wel als gevolg had dat die vreselijk inzakken en super snel verslijten.
Mijn Petries hebben mooier beter leer, blijven veel mooier zwart en ik heb geen enkele blaar gehad. Komt ook door de rits/veter, maar wel een aanrader

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 10:55

Petrie ANKY voor de dressuur, rond de 300 euro en hele fijne laarzen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 10:56

ga nu voor de petrie Polo als mijn andere laarzen niet goed vermaakt worden

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 11:00

Ik zit nu in het goedkopere genre (zo fanatiek ben ik niet meer) met Rectiligne, maar dat is eigenlijk best soepel leer en zeer vergeeflijk. Ok zo lang zal het het niet uithouden als de echte supermerken, maar zo intensief rij ik ook niet. Fijne laars.

sonjador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 11:10

ik heb mijn petrie's van internet afgehaalt dus waren ze al ingelopen.
ik vind ze wel lekker zitten. allen laat de lijm van me zol elke keer los.
nou kan de schoenmaken het wel lijme maar het is toch zonde en het kost toch ook weer extra geld. suc6 met je keus maken.

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:27

Ik heb Petrie laarzen en ze zitten gewoon perfect (vind ik)..
Als ik wil kan ik er de hele dag op lopen en dan natuurlijk nog paardrijden..

Aan het begin doen ze een beetje zeer maar dat komt omdat het leer naar jou voet moet gaan staan. Dan moet je ze gewoon goed inlopen enzo

Haha!

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:31

Ff een vraagje Lachen
Welke petries hebben een mooie hoge dressuurboog en zijn ook nog enigzins betaalbaar (onder de 300)??

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:33

lovelucky schreef:
Ff een vraagje Lachen
Welke petries hebben een mooie hoge dressuurboog en zijn ook nog enigzins betaalbaar (onder de 300)??

De mijne Knipoog Heb een paar te koop staan, type Anky. 3 Maanden oud. Vraagprijs € 250,- (Vraagprijs = praatprijs). Kostten nieuw € 310,-

Nursie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 15:37

Iemand die nog ervaring heeft met Petrie freerider?
Mag je daar evt ook wedstrijden mee rijden?

keunig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 22:47

ik heb ook petrie's en vin ze heerlijk. heb ook geen last gehad met inlopen. alleen doe ik ze pas aan als ik ga rijden. met lopen zijn ze namelijk wel wat stug, dus dan hou ik lekker me nike's aan:D

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:35

ik heb gisteren ook naar leren rijlaarzen gekeken. ik kwam uit bij de Petrie Anky. Die zijn 325 euro. het lopen in het begin is erg wennen, ik heb nog nooit leren laarzen aan gehad namelijk. en ze moeten natuurlijk ingelopen worden. hoelang duurt het ongeveer totdat je er echt mee kunt rijden?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 09:33

Ik heb Petrie Elites, maar daar kan ik na 4 jaar nog steeds geen 100 meter op lopen Clown . Heb nu Lipica's en wat is dat een opluchting zeg *LOL* .

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:30

klotshtiduj schreef:
Je moet er wat voor over hebben om de petries in te lopen, maar als ze goed zitten dan heb je ook voor jaren heerlijk laarzen die super mooi blijven!

Dit is ook wat ik er over hoor.

Zelf heb ik al een tijdje rijlaarzen staan (Ik zou met mijn vorige vzpaard wedstrijden gaan rijden, maar dat ging toch niet door). Ze zijn nog steeds erg mooi en stug en dan heb ik nog wel de kalfslederen uitvoering.
Ik heb de Petrie Anky Grand Prix als het goed is, met de extra hoge dressuurboog. De Anky is er ook in rundleer, erg mooie laars! (vind ik zelf dan Haha! )

Het inlopen vind ik ook lastig. Toen zooltjes gehaald, maar daarmee bleven ze te hoog en werd mijn voetendeel te krap. Toen bij Divoza hakjes gekocht. Ze zijn hoger dan zooltjes en maar een halve zool zeg maar, zodat je de ruimte in het voetendeel houdt en nou is het inlopen een stuk makkelijker. Wanneer de laarzen inzakken, zijn ze toch nog op de goede hoogte. Haha!

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:38

Ik wil ook Petrie laatrzen gaan kopen komende vakantie, wat is het leukste model & betaalbaar vinden jullie dan?

Wieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 17:00

Ik heb ook petrie laarzen en ik kan je zeggen ik kan niet meer zonder ze rijden:).

In het begin was het zeker wel wennen en is het tuurlijk niet altijd even fijn, maarja zodra ze helemaal gevormd zijn dan zitten ze geweldig!