Laarzen (mh) vs schoenen/chaps

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Volkoren

Laarzen (mh) vs schoenen/chaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 12:55

Al meerdere topics hierover maar toch heb ik niet echt duidelijk een antwoord gevonden op mijn vraag. Mijn stalschoenen zijn echt aan vervanging toe, dus ik was rond aan het kijken naar nieuwe. Nou liggen de prijzen redelijk hoog van goede schoenen en kwam ik ook de laarzen van Mountain Horse tegen. Die wat sportiever zijn en ook wat makkelijker lijken met de dagelijkse werkzaamheden op stal.
Nou loop ik vaak op mijn schoenen rond en rijd ik ook met chaps. Echter is mij al vaak verteld dat laarzen veel beter rijden. Ik vroeg me af of dit dan ook het geval is van de Mountain Horse laarzen, of dat deze meer weg hebben van de 'goedkopere' theromolaarzen. Het lijkt me namelijk best praktisch om stal/rijlaarzen in een te hebben, mede omdat ik vaak mn chaps vergeet en in de zomer ook met mijn hoge stalschoenen nog natte voeten krijg Bloos

KikiKSA

Re: Laarzen (mh) vs schoenen/chaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 15:49

Ik weet niet welke laarzen je hebt gezien van MH, maar ik heb zelf de High Rider van MH en dat zijn echt perfecte laarzen vind ik. Ik reed eerst ook altijd met chaps maar dit is toch een stukje fijner en je kan er perfect op rondlopen en ze dus als stalschoen gebruiken. De laarzen zijn niet te vergelijken met echt dressuurlaarzen vind ik want die zitten net weer iets stijver en die lopen ook niet zo fijn als stalschoen vind ik, buiten dat het zonde is. Maar ik vind ze dus beter dan chaps!

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:47

Mijn zus heeft MH laarzen en is er erg tevreden over, ook omdat je ze niet echt hoeft in te lopen. Maargoed als je vaak water gebruikt is het ook niet goed voor het leer he... Knipoog

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 19:27

met natte voeten doelde ik meer op het natte weer wat we in nederland hebben Clown Aan het einde van de zomer is het begin stuk van de weide niet zo droog meer en wil je schoen nog wel eens onderlopen.

Ik heb inmiddels al ariat schoenen gekocht.. Toch wel lekkerder in de zomer denk ik, daarbij een stok achter de deur om mn leren laarzen in te rijden