Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Benfan schreef:pas op met singels met elastiek!!, je wilt daardoor wel eens te strak aansingellen. Zo knijp je namelijk de Serratus Thoracis af waardoor het paard niet goed zijn voorbenen naar voren kan brengen, het is ook raadzaam aan te singelen aan beide kanten (je moet toch aan de andere kant zijn ipv aan de aangeleerde rechterkant. Ik zou eerder een elastieke singel afraden, en gaan kijken waar het probleem weg komt, om direct te roepen dat het dier singelangst heeft vind ik wat te snel en te makkelijk, zelf vraag ik me af of het zadel wel echt goed past, begrijp me niet verkeerd maar heel veel mensen denken dat hun zadel past (en meestal lijkt dat zo) ondertussen het in werkelijkheid heel anders zit.
Sodeletuut schreef:Nog even een ding; ze doet het niet altijd, maar soms, kan ze dan niet gewoon sjaggie zijn?
)
) 
dus bedankt voor de tips! crossmonster schreef:Singeldwang kun je niet verhelpen met een bontje, singeldwang hebben ze of dat hebben ze niet, en is een psychisch probleem,
de oplossing is meestal lopend aansingelen, of gaatje voor gaatje, en steeds een paar passen lopen tussendoor.
Ligt je zadel wel goed?
Is het een merrie??
Doorgaans doen veel merries dit met aansingelen, hoeft niks te betekenen
BlackEyed schreef:Als ik trouwens op een andere plek dan normaal aansingel is er niets aan de hand.
Ze kan dan rustig staan slapen.