mijn pony moet aankomende dinsdag naar de kliniek. nu het probleem is dat ze erg aan elkaar hangen. kan gewoon met mn paard buitenriten, op wedstrijd enz. maar zodra hij achter moet blijven wordt hij helemaal gek en wordt zo druk dat hij binnen 5 min erg nat is. nu moet hij dus thuis blijven. heb de keuze hem op stal te laten met goede berg hooi en deuren goed dicht. of buiten met stroom op de wei en ook goed wat hooi. maar vrees dat hij door de draden heen gaat komen. en tja op stal kan ook best maar stel dat hij zo gek doet. ik kan niet even terug naar huis om hem te controleren en meenemen gaat ook wat moeilijk. wat vinden jullie gewoon op stal laten of toch maar buiten? en nog tips om hem rustig te houden op stal?
Silence
Is het niet bv mogelijk een ander dier er bij te zetten of een pony van een vriendin oid? Opzich als je stal veilig is en er niks kan gebeuren zou ik hem denk ik daarin zetten.
ehmm nee kan em niet met iemand op buitenrit sturen. kan er tijdelijk niet op rijden vanwege zn rug en niemand anders is hem goed genoeg de baas. ben je dat niet gaat ie vervelend doen en ook echt gevaarlijk. en we gaan om 10 uur weg en kan best zijn dat we pas om 5 uur terug zijn. heb geen leen ponys op dit moment. had ik ook aal zitten denken.
valbij breda maar moet wel waarschuwen het is een zeer dominante ruin(lang hengst geweest ) en valt dus ook nog wel een vreemde aan als het om zn merrie(pony) gaat
nee kan er maar 1 tegelijk vasthouden en pony moet kleine operatie ondergaan en kan hem niet alleen in de trailer laten staan al pony er al uit is dan breekt hij de trailer af(tja echt een lastige knol)
Breda is voor mij te ver, had anders wel een box of een leenpony voor je gehad voor een dagje. Als je echt bang bent dat hij zich gaat verwonden oid kun je je veearts misschien vragen of hij hem komt verdoven, niet ideaal maar dat is een geflipt paard ook niet.
Misschien hebben ze daar op de kliniek boxen waar je hem dan even naast een ander paard mag zetten? Of onderweg afzetten op een andere stal waar hij naast andere paarden in een box staat?
denk dat ik vriendin vraag of ze keertje wil gaan kijken. is zo'n groot nadeel als je er 2 bij elkaar hebt. had ik er nu maar 3 gehad. verdoven kan niet dan mag hij niet eten en werkt maar een klein uurtje(dan springt hij er al uit)