Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maar ze staat dan ook op een weide waar niet al te veel gras meer op staat anders wordt ze echt zo rond als maar zijn kan..sifra01 schreef:Waarom kun je niet een stukje afzetten in de wei?
Zo kun je iedere keer een stukje opschuiven en kan ze zich niet helemaal vol vreten. En kan ze wel de hele dag buiten staan. Mijn paarden staan altijd op een aardig schraal stuk.
33Bonita33 schreef:Mijn vz pony staat in de zomer ook 24/7 op de wei..
Ze heeft nu ook al een aardig buikje, maar die rijden we er straks we er nu wel af nu we wat meer gaan rijden.![]()
Als ik jou was zou ik proberen jou paard op een stukje wei te zetten waar gewoon niet zo veel gras op staat of de wei in 2e delen, dat je een stuk wei hebt dat hij kaal mag eten, voor als je niet naar hem toe kan en hij dus heel de dag op de wei staat, en een stuk wei waar wat meer gras op staat waar hij op kan als je wel naa rhem toe kan.
en veel bewegen.
niet te veel krachtvoer als hij niks hoeft te doen.
hooi worden ze niet zo snel dik van als je gewoon goed paarden hooi hebt waar niet te veel eiwitten in zitten.
als mijn vz pony 24/7 op de wei staat dan is dat in de zomer, dan wordt ze 4 keer in de week gereden, waarvan sommige ritten echt langer dan 3 uur.. wij rijden namelijk lange afstandenmaar ze staat dan ook op een weide waar niet al te veel gras meer op staat anders wordt ze echt zo rond als maar zijn kan..
ik hoop dat je hier iets aan hebt
wel opletten natuurlijk dat hij niet TE dik wordt maar hij heeft toch voedingsstoffen enzo nodig om goed te groeien;)kasparonda schreef:Laat de brokken en het brood eens weg en geef het hooi pas als hi al een tijdje op stal staat, want zijn buik zit nog vol van de wei.
verder is stroken afzetten een goede oplossing.
33Bonita33 schreef:ik zou gewoon een stuk afzetten![]()
pas 2 jaar? dan zou ik me niet zo heel erg druk maken om z'n gewichtwel opletten natuurlijk dat hij niet TE dik wordt maar hij heeft toch voedingsstoffen enzo nodig om goed te groeien;)
misschien zou je er mee kunnen gaan wandelen dan krijgt hij toch een beetje beweging