Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.) iemand met z'n auto heen en weer laten rijden. (niet met piepende banden ofzo hoor!
) zodat je paard daar aan kan wennen in een bekende omgeving vd bak. vanny55 schreef:de titel zegt het al
ik heb een 7 jarige fjorden merrie die bij elke auto oid er
vandoor schiet onder het zadel en aan het halster probeert ze het ook
wat kan ik hier aan doen??

ktink schreef:Wat heb je inmiddels al geprobeerd?

ikke schreef:7 jaar en nog steeds niet verkeersmak? Beetje apart klinkt dat wel. Wat is oorzaak en wat is gevolg?
vanny55 schreef:ikke schreef:7 jaar en nog steeds niet verkeersmak? Beetje apart klinkt dat wel. Wat is oorzaak en wat is gevolg?
dat ze nog niet veerkeersmak was komt omdat de meisjes waar ze weg komt in een open veld woonde waar geen auto of iets kwam dus van daar
Wat ik wil bereiken, is dat je jezelf één vraag stelt: Waarom??Citaat:Ja, dat kan een zinvolle verklaring zijn.
Maar heb je ondertussen enig idee waar je paard nu precies een probleem van maakt. hoe beter je weet WAT het probleem is, hoe simpeler het is om het op te lossen.
Ja, ik ben een vervelende zeurkous, dat weet ikWat ik wil bereiken, is dat je jezelf één vraag stelt: Waarom??
Zolang je daar geen antwoord op weet, zul je nooit in oplossingen kunnen denken maar alleen in probeersels en hersenspinsels. Zorg dus voor DAT antwoord, het antwoord op: Waarom??
.ikke schreef:7 jaar en nog steeds niet verkeersmak? Beetje apart klinkt dat wel. Wat is oorzaak en wat is gevolg?
Maar even los van de bovenstaande, zeer zinvolle, tips; weet je zeker dat ze bijvoorbeeld geen problemen heeft met haar gezichtsvermogen?
Probeer ook eens uit te vinden wat precies de oorzaak is. Het geluid, de beweging, afmeting of wat ook.
Het geluid kun je simpel testen en ook vrij simpel oplossen. Zet de motorkap van de auto open, zet je pony ervoor en start de motor. Zorg er wel voor dat er voldoende ruimte is voor pony en mens om weg te kunnen en dat het terrein is afgesloten, voor het geval ze zich los rukt.
grofweg de vragen waarvan het andwoord inzicht kan geven in de beste aanpak:
Is het alleen achterop komend verkeer of ook tegemoet komend verkeer?
Maakt het uit; alleen of in een groep? Invloed van de samenstelling van die groep?
Maakt het uit of het een overdekte rolschaats is of een 40-tonner? Landbouwmachine?
Als je in bebouwde omgeving bent andere reactie dan wanneer je in het open veld bent?
Is het van invloed wie de pony begeleid?
Is ze misschien ooit overhoop gereden (sorry, Brabantse uitdrukking)?