Zwanenhals met wiel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_B

Zwanenhals met wiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 16:35

Hoi, ik heb even een vraagje:

Nu pas ik nog goe op mijn pony, maar ik groei nog steeds. Als mijn benen strakjes langer zijn dan ben ik bang dat mijn enkels te ver naar onder komen en ik niet meer met mn sporen mn pony kan aansporen zeg maar...

Zwanenhals sporen zijn dan een goed idee zeiden ze, maar ik rijd nu met wiel. Zijn er ook zwanenhalzen met wielen?

Linda_E

Re: Zwanenhals met wiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:44

Ja die zijn er wel, maar je mag op pony niet met wielen rijden? Dan start je zeker geen wedstrijden of bij de paarden??

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:47

Misschien een mooi moment om de sporen eens af te doen Knipoog
Waarom rijd je met sporen, als ik vragen mag?
Als dat echt niet kan, dan maar een zwanenhals. Ik weet neit of die ook met wielen zijn.

Sonja_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 16:47

Ik reed altijd bij de pony's maar ben nu gestopt want ik vond het niet zo veel meer aan. Maar ik overweeg om bij de paarden te gaan rijden, vandaar ook mijn vraag... mijn pony is mijn schat en ik pas er nog goed op, daarom wil ik hem nog neit weg doen.

Sonja_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 16:48

Mijn pony is nogal sloom en soms moet hij gewoon even voelen dat er iets meer aan mn voeten zit dan alleen mn hakken, vandaar Haha!

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:31

Ik snap je probleem. Ik heb echt geen flauw idee of ze bestaan. Misschien even internet afstruinen of de ruitersportzaak eens vragen!

Sonja_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 17:34

Ik heb ze nog niet gezien helaas.... Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:37

In de westernsport bestaan deze sporen wel. Maar over het algemeen is dit een grof wiel omdat men daarmee rijd in de western. Dus niet zo klein als een dressuurspoortje, deze zijn ook iets scherper dan het groffe wiel.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:36

Sonja_B schreef:
Mijn pony is nogal sloom en soms moet hij gewoon even voelen dat er iets meer aan mn voeten zit dan alleen mn hakken, vandaar Haha!

Sorry dat ik het zeg hoor maar een spoor, welke dan ook, is niet bedoelt om je pony minder sloom te krijgen.
Je moet zorgen dat je pony goed aan het been word. Dit bereik je door veel overgangen en schijnovergangen te rijden. Niet door je spoor er maar even in te prikken.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:15

Ieder rijdt op zijn eigen manier laten we zeggen, als ze zo wilt rijden rijdt ze zo.
Inderdaad kun je kijken bij westernwinkels of bij grotere zaken als Divoza. (even bellen?)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:19

Ik heb zwanenhalssporen met grof wiel eraan. Mijn benen zijn net iets te lang, en voor bepaalde oefeningen zoals het schouderbinnenwaarts moet ik af en toe net dat extra prikkie geven. Als ik dat met mijn gewone spoor doe moet ik mijn benen wat meer naar achteren leggen, dat vind ik niet mooi.

Ik heb ze van Sprenger, ze zijn alleen niet goedkoop Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:21

Bellatrix schreef:
Sonja_B schreef:

Sorry dat ik het zeg hoor maar een spoor, welke dan ook, is niet bedoelt om je pony minder sloom te krijgen.
Je moet zorgen dat je pony goed aan het been word. Dit bereik je door veel overgangen en schijnovergangen te rijden. Niet door je spoor er maar even in te prikken.

Ben ik het deels mee eens. De fries die ik rijd was ook sloom voor mijn been, reageerde er niet goed op. Ik heb toen een spoortje aangetrokken, heb gewoon eerst een hulp gegeven zonder mijn spoor erin te zetten, reageerde hij niet maakte ik mijn hulp duidelijker, reageerde hij nóg niet kon hij een flink schopje verwachten met de sporen er vol in. Dit heb ik een paar keer moeten doen en daarna was het vrij duidelijk, een beetje been en ik kreeg reactie. Nu kan ik mijn sporen afdoen of mijn zweep wegleggen zonder dat hij minder voor mijn been reageert. Lachen