spring wedstrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paardje2013

spring wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 17:31

halloo
ik vind springen echt heel leuk
maar heb een probleem
mijn pony springt thuis alle hindernissen maar als ik op een wedstrijd kom staat hij voor de 1ste hindernis al stil
maar bij zijn vorige eigenaar is hij M springen geweets Ach gut
wie weet hoe dit kan ?

Blue9

Re: spring wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:33

Dan denk ik toch dat jij het zelf bent, iets strenger aanpakken? Je bent natuurlijk zenuwachtig, gewoon vaak op ander terrein gaan oefenen!

moislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:35

Ben je zelf erg zenuwachtig/gespannen op een wedstrijd? Als dit zo is zal je pony dit voelen. Je moet met overtuiging springen en als je dit niet doet, zal je pony dat meteen voelen en weigeren.

Probeer eens oefenwedstrijdjes te rijden. Misschien dat je dan minder zenuwachtig bent, omdat er voor je gevoel niks vanaf hangt.En verder kun je het beste gewoon hetzelfde rijden als thuis.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 17:36

Niine schreef:
Dan denk ik toch dat jij het zelf bent, iets strenger aanpakken? Je bent natuurlijk zenuwachtig, gewoon vaak op ander terrein gaan oefenen!

strenger aan pakken help niet zo veel wand hij staat 2 meter voor een hindernis al stil
wel weet ik dat hij vroeger een ongeluk heeft gehad,hij is in de hindernissen gevallen
en toen is dat meisje gestopt met rijden wand ze durfde niet meer

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:37

Heel veel oefenen! Zoek oefenparcoursjes op! (Begin laag, wil niet gelijk een B parcours rondkomen! Het heeft tijd nodig!)

Ik heb dit zelf ook gehad. Met een E-pony, ik kwam nog niet eens over 40 cm heen. Maar toch doorgezet, uiteindelijk 40 cm rond, verder naar de 60, 70, 80 en 90. En wil echt niet te snel, bij mij heeft het een jaar geduurd! Waarschijnlijk heeft je pony niet genoeg vertrouwen in je, en dat moet je opbouwen. Of jij niet in je pony, omdat je er nu van baalt dat ie het op concours niet doet, en daar onzeker van wordt. Vertrouwen is iets speciaals wat je op moet bouwen. En zoek er ook vooral goede begeleiding bij! Vraag of je instructeur mee wil met wedstrijd, er is niemand die beter kan zien wat jij anders doet op concours dan thuis, dan je eigen instructeur!

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 17:38

moislief schreef:
Ben je zelf erg zenuwachtig/gespannen op een wedstrijd? Als dit zo is zal je pony dit voelen. Je moet met overtuiging springen en als je dit niet doet, zal je pony dat meteen voelen en weigeren.

Probeer eens oefenwedstrijdjes te rijden. Misschien dat je dan minder zenuwachtig bent, omdat er voor je gevoel niks vanaf hangt.En verder kun je het beste gewoon hetzelfde rijden als thuis.

heb al een oefenwedstrijd gereden in tolbert toen weigerde hij ook maar heb hem op het laatst er wel over heen gekregen
met een gekneusde duim:p

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:07

Mijn vorige pony had hetzelfde probleem.. Maar dat lag (sorry) aan de ruiters..
Ik heb met haar, door er veel vertrouwen, tijd en energie in te steken (en vooral: door in haar en mezelf te (blijven) geloven!!) heel veel mee bereikt! Ik kreeg ze op den duur overal foutloos rond! Heb zelfs één maal een parcourtje 1m20 gesprongen met haar!! (zij was zelf 1m42!!)

Ik werd te groot voor haar, en ze werd verkocht. Na mij heeft er niemand haar regelmatig fouloos kunnen rond krijgen. Ik geloof dat ze amper foutloos is geweest met de nieuwe eigenaars en de anderen die met haar reden..
Vond dat wel jammer! Ik had er immers zoveel mee bereikt.. Maar als het niet klikt, klikt het blijkbaar helaas niet..
Als ik in de mogelijkheid zou zijn, ik kocht haar en ging haar onmiddelijk halen, maar helaas is die er (momenteel) niet.. Verdrietig

Veel overtuiging, en veel oefenparcoursen doen! Want met de bel leren jij en je pony niets!
Veel succes!!