Vraagjes over M1 proefje.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moow

Vraagjes over M1 proefje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 14:17

aangezien ik afgelopen weekend een wedstrijd had heb ik naar aanleiding daarvan een paar vraagjes hoe de juryleden hier erover denken.
mijn pony had in sommige onderdelen van de proef wat spanning (neit echt erg veel, hij sprong ook niet van de hoefslag maar had gewoon lichte spanning)
op al deze onderdelen had ik een 5, wegens spanning. (terwijl deze "spanning" er niet eens was op de meeste van die punten, maar goed).
wat voor punten geven jullie voor spanning terwijl het oefeningen niet stoort, en geven jullie voor alle onderdelen waar spanning is een bepaald punt, of zetten jullie dat alleen onder aan de coupon?

ook heb ik een vraagje over de contragalop op de gebrokenlijn 5 meter,
ik had hier het commentaar weinig stelling, terwijl ik ong 5 cm (heel licht dus) contrastelling had.
naar mijn idee is dat vooral op een recht lijntje echt voldoende,
maar wat denken jullie ervan?

hopelijk is het zo een beetje duidelijk Lachen

Edit: en hoe zit het met de verzameling?
van de ene hoor je dat het wel moet, de anderen zegt weer nee dat hoeft niet want dat wordt niet gevraagd.

CharleyT

Re: Vraagjes over M1 proefje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:12

Heb je een goede video van je proef? Zoniet, wat moet een jury er dan over zeggen.
Je hebt spanning en spanning, wat jij misschien lichte spanning vind is voor de jury al storend bijv.
Eigenlijk kun je er nu niks over zeggen, Eerst zien en dan een reactie. Theoretische verhalen zijn aardig, maar niet reeel.

moow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 17:14

CharleyT schreef:
Heb je een goede video van je proef? Zoniet, wat moet een jury er dan over zeggen.
Je hebt spanning en spanning, wat jij misschien lichte spanning vind is voor de jury al storend bijv.
Eigenlijk kun je er nu niks over zeggen, Eerst zien en dan een reactie. Theoretische verhalen zijn aardig, maar niet reeel.

nee de proef is neit gefilmd.
dan blijft alleen de vraag van de verzameling maar over:)

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:45

Kijk ook eens naar het topic over de proeven van filmloop; daar kun je ook een aantal M1 proeven zien, waar ook paarden bijlopen met spanning en waar die gebroken lijk ook een aantal keren te zien is. Allicht steek je daar wat van op.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:15

echte verzameling heb je niet in het M1, maar je sluitingen moeten wel voor elkaar zijn. Dit kom je vanzelf tegen in je voltes en schouderbinnenwaarts. als je sluitingen niet voor elkaar zijn gaat het paard doordenderen of verliest impuls.

als je paard spanning toont mag de jury daar naar punten, ook al is het maar weinig. het is er immers toch en het is dan aan jou (hoe moeilijk het ook is) om die spanning af te vloeien.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 16:07

spanning in de M1 wordt nu eenmaal harder afgestraft dan in de klasses daarvoor. Meestal is het paard dan niet nageeflijk en loopt niet over de rug en of maakt taktfouten.

Verzameling wordt nog niet gevraagd maar wel gedragenheid.