Wedstrijdvraagjes...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nexus

Wedstrijdvraagjes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 18:54

Hoi,

Ik start volgende week mijn eerste wedstrijd en nou had ik twee vraagjes waarop ik het antwoord niet kon vinden in het dressuurreglement van de KNHS:

1. Zadeldekje / sjabrak
Iedereen heeft een wit zadeldekje voor op wedstrijd (ook ik heb er eentje klaarliggen), maar nou zag ik laatst op een wedstrijd waar ik aan het kijken was iemand met een donkerblauw dekje starten. Een vriendin van mij vertelde dat ze dit ook wel eens had gezien... Op mijn schimmel staat donkerblauw veel mooier dan een wit dekje en mijn jasje / laarzen / cap zijn ook donkerblauw...
=> Mag je starten met een donkerblauw zadeldekje?

2. Voorlezer vs MP3
Ik heb me laten vertellen dat er in plaats van met een voorlezer met een op MP3 speler 'ingesproken proef' wordt gestart??!!
Lijkt me erg handig, kan ik mezelf ook nog wat tips tussendoor geven namelijk!
=> Is dit waar en zo ja, is het inderdaad toegestaan om met je MP3 speler te starten?!

Hoor graag van jullie!

Iepke

Re: Wedstrijdvraagjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:59

Je mag volgens mij met een net donkerblauw dekje starten, tenminste, dat lijkt mij wel, als je alles verder in het blauw hebt. Met een zwart dekje starten mag ook. Vraag anders even aan de knhs, je kan ze zo mailen!

Volgens mij is starten met een mp3-speler niet toegestaan, stel dat je bijvoorbeeld daardoor aanwijzingen van de kant kan krijgen, of naja, van jezelf dan, noem maar wat. Dat lijkt me niet de bedoeling Knipoog En is het handig? Straks rijd je verkeerd, maar je ingesproken proef gaat gewoon door...

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:35

je mag met Blauw en zwart op een schimmel starten... bij een ander ook maar daar staat t minder netjes bij..
ik heb wel gewoon een wit chabrak op me schimmel liggen...
vind t m mooier staan dan zwart!!!

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:37

Je idd met een blauw of zwart dekje rijden.
Het rijden met een MP3 speler is niet toegestaan, kortweg, dat het commentaar wat daar eventueel op staat kan worden vergeleken met het commentaar dat iemand aan de kant kan geven, en dat is hulp van derde.

Succes met je wedstrijd.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:23

Je mag volgens mij met een dekje met alle kleuren van de regenboog starten, alleen wordt het in het algemeen meer gewaardeerd als je met een wit dekje start. Het kan je een puntje schelen op verzorging van het geheel.
Rijden met MP 3 is volgens mij niet toegestaaan.