Vanavond had ik een springwedstrijd in Kampen "De Zilveren Ui". Maandag had ik echt een supe leuke springles en Melano sprong toen zo goed! Dus ik had toen alle vertrouwen in vandaag..
Ik moest om half 7 klassiek parcour springen en om kwart over 5 kon je het parcour gaan lopen. Parcour was niet moeilijk ook niet echt makkelijk maar gewoon leuk en goed
Opgezadeld en om 10 over 6 zat ik erop. Eventjes lekker losgereden. Nou eigenlijk kon ik het niet lekker noemen maar Melano liep zelf wel goed. Het was een kleine binnenbak met zoveel mensen! Je wist niet waar je moest rijden. Ik botste ook constant tegen iedereen op. Maar al die kinderen gingen ook overal stappen, zo irritant!
Ik begon met een kruisje te springen, dat deed ze gewoon goed. Daarna een steiltje en daar begon het gedonder alweer, ze weigerde. Eventjes goed aan gespoord en weer erop af rijden.. weigerde die doos weer! Toen werd ik eventjes boos en begon toen weer het kruisje te springen om de vertrouwen terug te krijgen. Dat deed ze weer gewoon en ben toen gelijk doorgereden naar het steiltje.. weigerde ze weer!! Toen had ik gevraagd of me vader de hindernis wat lager wou zetten, dat deed die en probeerde het opnieuw. Met een volle vaart ree ik erop af maar nee hoor ze verdomde het gewoon!!
Ik was al bijna aan de beurt en sprong daarom maar weer eventjes het kruisje. Erop af rijden maar nee hoor mevrouw sprong deze ook niet meer. Ik slaan, schoppen, schreeuwen maar ze sprong gewoon niet meer. Me vader en ik stonden met onze mond vol tanden! Ik begreep er niks van en nu nog steeds niet. Melano was die avond veranderd in een harstikke felle pony die geen hindernis meer sprong. Normaal vind ze het helemaal geweldig! Nog een paar keer geprobeerd om een hindernis te springen maar nee het ging gewoon niet. Ik vreesde het ergste al dat ik in het parcour niet eens hindernis 1 kon springen. En daar werd ik omgeroepen. Ik moest er het beste maar van maken. Binnen komen en groeten. Oke zover was ik en daar ging die rot bel. Aangesprongen in galop en met volle vaart op hindernis 1 gereden.. Hup daar weigerde ze. Ik kon wel janken!!!
Op nieuw aangereden en probeerde zelf rustig te blijven maar nee weer het zelfde verhaal. Nou toen kon ik me niet meer inhouden. Ik ben die hele bak door gecrossd en ben recht op de hindernis afgereden. Had ondertussen allemaal planten omver gereden maar het had helemaal geen nut meer. Ze sprong geen hindernis meer. Daar hoorde ik die rot bel weer en ben uit die bak gereden deken op gedaan en buiten uitgestapt. Het had allemaal geen zin meer en daarom probeerde ik het ook niet meer. Ik zou het dan alleen maar erger maken en ik zelf was ook op. Afgezadelt en op de trailer gezet. We gingen toen nog eventjes een patatje eten en we waren zo weer weg.Wat een teleurstelling maar tis en blijft een dier. Ik kan het blijven zeggen.. ik begrijp er nog steeds niks van. Wat was er met haar aan de hand?
Ik weet het allemaal niet meer maar ik weet wel dat ik de laaste zondag van de maand een oefenparcour ga springen hier op de manege met een keer een prive springles erbij. Dat mag niet nog een keer gebeuren ookal kan ik dat niet vantevoren zeggen want ik had een heel goed gevoel over vandaag! Pff twas me een avond. Ik denk dat ik me maar eventjes ga bezig houden met dressuur... daar kan dit in ieder geval niet gebeuren
Jammer zeg...