ik heb al een tijdje een paard en sinds woensdag is daar een klein shetlandertje bij gekomen. Puur om het gezelschap natuurlijk
. Het zijn beide ruinen, beiden zijn andere paarden gewoon. Nu hebben we ze eerst een tijdje aan elkaar laten wennen en dan samen op de wei gezet. Gans de dag ging het goed, tot savonds...Het paard dat hier al het langste is, werd plotseling agressief? dominant?...(anders is hij enorm braaf, hij luistert enorm naar mij en ik schrok wel van zijn gedrag). Plotseling gingen zijn oren plat in zijn nek, tanden bloot en begon hij achter het shetlandertje te lopen. Hij kon er gelukkig net niet aan (hij is tamelijk groot). Hij is toch zo'n vijf minuten achter het diertje blijven aanlopen met zen tanden bloot en zijn oren plat in zijn nek. Nu overdag, als ze alleen op de wei staan, zijn ze echt dikke maatjes, staan altijd bij elkaar, geen enkel probleem...Enkel als iemand op de wei komt (we gaan altijd eerst naar het grote paard), dan moet het shetlandertje op zo'n vijf meter afstand blijven, anders legt hij weer zen oren plat. Nu is mijn vraag, is dit puur gewoon om de rangorde duidelijk te maken en gaat dit binnenkort over (ze staan nog maar een paar dagen samen) of gaat hij het kleintje altijd achteruit duwen?Groetjes!