2 vreemde paarden in 1 trailer? mogelijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

2 vreemde paarden in 1 trailer? mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 11:35

Ik ga binnenkort op een kennismakings endurance samen met een vriendin.
Nou kennen onze paarden elkaar niet en zijn ze allebei niet heel lief tegen andere paarden.

Is dit mogelijk in 1 (2paardstrailer)?

Ik heb van trailers namelijk geen verstand Bloos

Pistasche

Re: 2 vreemde paarden in 1 trailer? mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 11:36

Zit er een schot tussen? Kunnen jullie de paarden niet een keer kennis laten maken dat je samen gaat rijden?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 11:38

Pistasche schreef:
Zit er een schot tussen? Kunnen jullie de paarden niet een keer kennis laten maken dat je samen gaat rijden?

Ik heb op dit moment geen idee, het is namelijk dan een trailer die we huren van een manege.

Kennismaken zal niet mogelijk zijn ivm geen plek bij hun op de wei, en bij ons hetzelfde probleem. (en dat mijn pony een flinke tijd nodig heeft om te wennen).

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 11:38

Ja hoor waarom niet? Als je ze goed vastbind dat ze niet aan elkaar kunnen komen. Zal het gewoon doen en ff kijken hoe ze reageren, als ze gaan stampen en alles dan zou ik het niet doen, maar heb zelf de ervaring dat zolang ze niet aan elkaar kunnen komen dat het goed gaat.
2 paards trailer met schot heb ik het over Knipoog

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 11:39

Mm dat is moeilijk ik zou kijken hoe ze reageren op elkaar op het moment zelf en als ze lief doen in de trailer zetten en dan even laten staan en kijken wat er gebeurd. Maar je kent je paard zelf het beste Haha!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 11:40

Ieder aan een kant vastbinden, als ze niet aan elkaar kunnen zitten gaat het vaak wel goed.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 11:42

Ik heb dat ook een keer gedaan. Die van mij is ook fel tegen andere paarden. Ze stonden goed vast en konden niet bij elkaar. Dat ging prima.
Toen we terug kwamen bij de trailer na de uitslagen van de wedstrijden had die van mij zich los gekregen en stond haar trailergenootje een massagebeurt te geven haha!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 12:50

Gisteren ging het hier nog fantastisch.
Annelies reedt met onze draver mee met een kennis.
Twee vreemde paarden, geen enkel probleem. (hier dan Haha! )

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 16:40

soms gaat het niet goed, maar vaak hebben paarden steun aan elkaar als ze samen op de trailer (naar vreemd terrein) gaan.

Hier staan de paarden er veel liever samen op dan alleen.
Zou vreemde paarden wel het liefst met zo'n houten tussenschot ertussen zetten. Ik heb van die kunststof flappen, maar vraag me af hoe sterk dat klappen tegen kan houden. Iemand daar ervaring mee?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 16:42

Als er een tussenschot is, zou ik me geen zorgen maken.

ik ging een keer naar een hafwedstrijd. Toen stond mijn hafje ook naast een vreemde haflinger die hij niet kende. en het ging allemaal heel goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:27

AaronYve schreef:
Ja hoor waarom niet? Als je ze goed vastbind dat ze niet aan elkaar kunnen komen. Zal het gewoon doen en ff kijken hoe ze reageren, als ze gaan stampen en alles dan zou ik het niet doen, maar heb zelf de ervaring dat zolang ze niet aan elkaar kunnen komen dat het goed gaat.
2 paards trailer met schot heb ik het over Knipoog

Zo denk ik er ook over. Goed vastbinden en rijden. Tijdens het rijden hebben ze het toch veel te druk met evenwicht houden om zich met de buurman/vrouw te bemoeien.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:29

mijn pony en die van biancailona hebben elkaar het eerst in een trailer gezien..
ze hebben 1uur op de trailer gestaan, en ze waren ontzettend lief tegen elkaar
tijdens het rijden doen ze ontzettend kwaad tegen elkaar Huilen van het lachen
ik denk dat het wel kan, als geen van beide een ontzettende herrieschopper is?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:30

inderdaad. met een schot is het geen probleem. wel zo vastzetten dat ze niet kunnen snuffelen.

verder kan een kunstof schot ook wel hoor. hierdoor kan je paard beter evenwicht houden (door een been verder opzij te zetten)
trappen wil niet heel goed op de trailer. dan moet je paard omdraaien en dat gaat niet. pas wel op met laden. dan zit jij erachter.

zijn jullie paarden wel aan het reizen gewend? dat scheeld ook natuurlijk

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:28

hihi, mijn merrie kan anders heel gemeen haar beentje opzij laten schieten Schijnheilig
Op de trailer met mijn pony en het paard dat bij hun staat is ze overigens heel lief en braaf. Veel te blij met het gezelschap. Als ik alleen weg moet probeert ze om te kijken waar de ander blijft Knipoog

Heb het alleen nog niet aangedurfd met een vreemd paard in verband met die flappen ipv dicht houten schot.

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:54

Tuurlijk kan dat, dr is maar 1 weg, en dat is naar boven, de klep op!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:04

Ja dat kan, mits er een goed tussenschot tussen zit en je ervoor zorgt dat de paarden niet met de hoofden bij elkaar kunnen komen (wat korter aanbinden als anders misschien).
Kennismaken van tevoren heeft imo weinig toegevoegde waarde. Als ze elkaar niet mogen, loop je ook nog eens kans dat ze ná kennismaking niet meer op de trailer willen.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:06

Wij hebben dit ook weleens vaker gedaan. Het is altijd goed gegaan. Ja Maar het risico blijft er natuurlijk, hoewel datzelfde risico er ook is bij bekende paarden. Knipoog

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 10:02

Joyce, als een dicht houten schot veiliger zou zijn als een rubber tussenschot, dan zouden alle nieuwe trailers nog wel een houten schot hebben gehad. MAW: er wordt wel degelijk genoeg rekening gehouden met de veiligheid van de dieren.
Denk maar eens aan het vallen van een paard in een trailer met houten tussenschot: dat is veel gevaarlijker als bij een trailer met rubber tussenschot.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:58

Ter plekke kijken hoe de paarden op elkaar reageren.
En als er een tussenschot in zit, dan gaat het vast wel goed.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:27

Nou hier zal ik wel mee oppassen als ik jou was, zou sowieso een trailer huren waar een schot tussen in zit. En sowieso de paarden aan elkaar laten snuffelen voordat ze op de trailer gaan, om te kijken hoe ze reageren op elkaar. Ook al staan paarden goed vast, ze kunnen elkaar dan nog wel trappen! En kort vastmaken zodat ze elkaar niet kunnen gaan bijten.
Hang er sowieso een hooinet of iets op waarvan ze allebei kunnen eten, dan vervelen ze zich niet zo en zijn ze een beetje afgeleid.
Je moet er niet altijd vanuit gaan dat het wel kan, want je weet het maar nooit. Toen mn paard op zijn nieuwe stalling kwam stond ie naast een pony die der altijd al heeft gestaan, er zitten wanden tussen de stallen en daarboven tralies, gelukkig zat er tussen de tralies weinig ruimte want mn paard en die pony gingen met elkaar vechten, trapte allebei keihard tegen de wand aan en wouden elkaar bijten.
Dit kan altijd met kennismaking voorkomen, dus tis niet verstandig dat je ze niet eerst kennis kunt laten maken aan elkaar..
Voor het eerst allebei in 1 trailer, zou ik toch niet doen..
Ligt er ook aan of ze dominant zijn, dominanten paarden zullen sowieso wel sneller gaan trappen ofzo naar elkaar.