trailer keuren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

missanous

trailer keuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 22:03

waar kan je hier in ede je trailer laten keuren?

en wat zijn de kosten hiervan?

onze trailer is halverwege april as 1 jaar oud
maar aangezien ik erg zuinig op mijn trailer ben wil ik graag weten om de hoeveel tijd je deze nou moet laten keuren en wat de kosten hiervan zijn

annastasia

Re: trailer keuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:47

In de buurt van ede weet ik zo geen gekeurde stations, maar je zou eens kunnen informeren bij de dealer waar je je trailer hebt gekocht. Verder kun je op internet kijken waar PACK keuringsstations zitten.

Er wordt geadviseerd 1x per jaar je trailer te laten keuren, ik zou dit icm een onderhoudsbeurt laten uitvoeren, alles wordt dan bijlangs gelopen en ook direct gesmeerd ed, remmen opnieuw afgesteld (mocht dit nodig zijn).
De kosten hiervoor liggen zo rond de €150,-, maar is natuurlijk sterk afhankelijk van wat er aan je trailer mankeert.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:57

Vervloed in Nieuw Vennep?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:10

Ik keur zelf. Even lampjes nalopen, remmen check, wiellagerspeling, even met de vetspuit rondlopen en klaar zijn we weer. Bandenspanning voor vertrek even controleren en hobbelen maar.
Zien hoe dat gaat? Ik heb 'm vrijdag nodig, dus deze week doe ik het weer.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:29

En hoe keur je de bodem etc dan ikke?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:33

@ ikke, jij bent ''professioneel'' aan het vervoeren (als ik het niet verkeerd heb) Lijkt me dan ook dat je op den duur steeds meer zelf gaat doen, en steeds meer zelf kunt.

Zou niet verkeerd zijn trouwens voor de ''particulier'' om mankementen snel te herkennen, een soort cursus wat zijn de basis onderhoudsuitvoeringen wat iedereen zelf kan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:47

annastasia schreef:
@ ikke, jij bent ''professioneel'' aan het vervoeren (als ik het niet verkeerd heb) Lijkt me dan ook dat je op den duur steeds meer zelf gaat doen, en steeds meer zelf kunt.

Zou niet verkeerd zijn trouwens voor de ''particulier'' om mankementen snel te herkennen, een soort cursus wat zijn de basis onderhoudsuitvoeringen wat iedereen zelf kan.

Het is maar hoe je dat wil zien. Ik ben zeer aktief binnen de NVVR en als er leden "op de route" wonen, dan ben ik niet te beroerd om ze op te pikken. Maar verdien er geen geld mee of zo, als je dat bedoeld.

Die cursus mag je wel even komen volgen, kippetje-eitje hoor. Als je weet hoe het zit, snap je niet waarom je dat niet allang zelf doet Haha! Het enige wat vrijwel niemand zelf kan is een remmentest op de rollenbank. Ik ben zoekende.........
patsur schreef:
En hoe keur je de bodem etc dan ikke?

Ik kruip eronder met een hamertje en klop even voorzichtig in de rondte. Ik heb m'n trailer zelf opnieuw gebouwd, dus ik weet vrij goed waar alle sterke en zwakke punten zitten.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:51

Ik smeer ook zelf en verlichting doe ik ook zelf. Maar dat met de remmen ed dat laat ik doen. Half jaar geleden 4 nieuwe wiellagers op gekomen dus hoop dat dat de eerste paar jaar toch wel goed blijft.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 21:45

bedankt voor de reacties allemaal Haha!

er staat iemand bij ons op stal die een bedrijf heeft (klokservice) en die kijkt dus trailers en koetsen (marathonwagens enz) na dus ik maak mooi een afspraak bij hem Haha!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 02:31

Ik heb 90 euro betaald voor de keuring van mijn trailer, en dat was bij Impex in Eelde, maar dat is een beetje verweg voor jou